AnTiMiFi skrev 2009-08-21 15:52:01 följande:
Jo det är mycket att hålla reda på, jag tycker jag har förberett saker sedan jag fick veta att jag kommit in. Vad har ni för bakgrund tjejer? någon som arbetat inom skola/barnomsorg tidigare? För mig blir detta något helt nytt, jag har arbetat inom serviceyrken mest bla storhushåll/restaurang och kundtjänst. Nu senaste året har jag pluggat på KomVux för att få behörighet och lite bättre betyg Frivilligt att berätta.......
Jag har heller inte arbetat inom barnomsog tidigare, så även för mig blir detta helt nytt!

Jag har jobbat i affär hela livet men alltid tänkt att nån dag då ska jag bli förskollärare! Så nu är det dags!
Jag tycker att det ska bli kul att börja plugga men jag känner mig redan stressad över alla uppgifter vi ska göra på denna kursen.. Var ju typ.10 år sedan jag skrev en uppsats sist.
Vet ni hur det funkar med vilka radavstånd/storlek på bokstäver m.m man ska använda? Det är ju en väldig skillnad på 2-3 A4 i stl 12 och stl 16 med dubbelt radavstånd..
Förresten, det borde bli minst en uppgift till på denna kursen för såvitt jag kan se är inte Thorsten Thuréns bok med i dessa uppgifterna. Hilfe!! Hur ska man hinna?