Inlägg från: HannaJennebo |Visa alla inlägg
  • HannaJennebo

vi som pluggar lärare på distans via karlstad

Thegran skrev 2009-08-20 19:09:00 följande:
    hahah ja vi hörde det :) synd, då kan man inte komma i mysbyxor ;)perfekt om det läggs ut på nätet sen! Då kan man ju vara borta utan att missa direkt något alls! (har drömresan i tankarna...)
    Haha men man sitter förhoppningsvis ner så du får fixa dig från midjan och upp ;P
    Fast vissa träffar är väl obligatoriska? eller är alla det? har inte riktigt fått koll än :-P
    Om du tar med dig datorn på semestern så kan du ju ligga på plajan och kolla streamade föreläsningar haha (om det nu går att se utanför sverige ;P). Fast man har väl iofs andra saker att göra på semestern än kolla på föreläsningar *hihi*
  • HannaJennebo
    AnTiMiFi skrev 2009-08-20 19:11:36 följande:
    menar du att man måste kamma sig? *skojar bara*
    Hmm ja tyvärr *blink*
  • HannaJennebo
    Thegran skrev 2009-08-20 19:17:17 följande:
    det var precis det jag tänkte :)ta med datorn och plugga där. aja, ska kolla upp.dit ska jag iaf. i värsta fall får det bli under sommaren.pratade lite med nån från skolan (kanske prog. ansvarige..?) och några veckor var inga problem att vara borta iaf. men det beror väl på när också kan jag tro.japp, mysbyxor nertill och så nån snoffsig kavaj upptill. perfa!förresten. nån som la på minnet när praktiken var denna termin?
    De sa inte det idag så jag har ingen aning. Men info om det kommer säkert i karlstad, visst ska vi ha med oss pappret om kommunerna då förresten?
    Thegran skrev 2009-08-20 19:19:31 följande:
    vart hittar jag den där streamade föreläsningen nånstans? vill också kika :)
    Man hittar inloggningen på it´s learning och sedan är det typ www.video.kau.se
    adressen står oxå på it´s learning, i nån mapp om man går in på kursen :P
  • HannaJennebo
    AnTiMiFi skrev 2009-08-20 19:32:02 följande:
    Ja det är bäst, de har en handläggningstid på 2 veckor.
    Jag har fixat, det tog en väldigt lång tid! Men ska vi ha med oss det till Karlstad?

förresten Tessa: Varför skulle det inte funka med trådlöst?! (tur att det funkade iaf!)
  • HannaJennebo
    AnTiMiFi skrev 2009-08-20 19:43:30 följande:
    Jag tror det ska med, det ska väl lämnas in tillsammans med VFU lappen på måndag
    Oki! Trodde vi skulle ge det till rektorn på vfu platsen, men bäst att ta med sig det i alla fall.
    Thegran skrev 2009-08-20 19:45:28 följande:
    ojdå.jag hinner inte få mitt tills dess!men man kan kanske skicka upp det...
    Det borde ju gå att lämna in det senare, vi ska ju inte ut på vfu nu precis :P
  • HannaJennebo
    AnTiMiFi skrev 2009-08-20 19:54:13 följande:
    Nä inte än på ett tag
    Är det bara jag som tycker att det är mycket att hålla reda på just nu? Jag kommer glöma hälften som jag ska ha med mig på måndag :P
  • HannaJennebo

varför citerade den automatiskt *hmm* aja. Förresten skulle den där uppgiften verkligen vara inne den 6:e? för är inte det en söndag?

• HannaJennebo
    AnTiMiFi skrev 2009-08-21 15:52:01 följande:
    Jo det är mycket att hålla reda på, jag tycker jag har förberett saker sedan jag fick veta att jag kommit in. Vad har ni för bakgrund tjejer? någon som arbetat inom skola/barnomsorg tidigare? För mig blir detta något helt nytt, jag har arbetat inom serviceyrken mest bla storhushåll/restaurang och kundtjänst. Nu senaste året har jag pluggat på KomVux för att få behörighet och lite bättre betyg Frivilligt att berätta.......
    Samma här gällande förberedelserna!
    Jag har inte jobbat något alls knappt, gått ut gymnasiet och gått ett år på socionomprogrammet (Inget för mig). Läst matte B på komvux och sedan 2 kurser (lärande i matematik och matematik för lärare i grundskolan) på universitet. Det är allt jag hunnit med Verkar dock som att jag valt rätt denna gången

Såg förresten att det kommit ut 2 nya grupparbeten på it´s learning utan slut datum, intressant
  • HannaJennebo
    AnTiMiFi skrev 2009-08-21 16:23:33 följande:
    Funderade på socionom först, men tror det här yrket är roligare. Jag pluggade också Ma B men klarade det inte, hade 3 poäng från ett G tror du det kändes surt. Jag fick stryka Matematik i samspel då jag inte hade behörighet för det. Det lustiga är att när jag såg mina meriter och betyg på studera.nu så hade de skrivit ett MVG på Ma B istället för IG men som den ärliga person jag är så påtalade jag felet och det gav de mig cred för och ändarde till IG. ja, så det kan bli.......
    Jasså intressant, surt med poängen där, själv hoppade jag av det på gymnasiet så därför fick jag läsa det igen på komvux.

Det är bra att vara ärlig, jag tror att det gynnar en mest i slutänden!
  • HannaJennebo
    Thegran skrev 2009-08-21 21:37:04 följande:
    Detvå uppgifterna som kom ut nu sist verkar ju vara gruppdiskussioner? Det brukar ju vara ganska lätt och inte så värst krävande. Bara att hoppas att man är i en grupp där alla vill diskutera, annars blir det svårt.jag tror att uppgifter om textstorlekar, radavstånd o sådant finns på it´s learning. Tyckte jag såg någon rubrik om skrivhandledning men gick inte in :) Har inte kommit igång med pluggandet än, men imorgon så ska jag avsätta några timmar! Läsa och skriva. Jag fungerar nästan bäst att göra det samtidigt istället för att läsa först och skriva sen.Måste bara installera word först :)
    Var hittade du någon info om skrivhandledning på it´s learning, jag har nämligen letat efter det men hittade bara om källhänvisning.

Annars får man väl fråga på måndag men standard ändras ju hela tiden (förut var det times new roman 12) och beroende på vad man använder för system och vilken "lärare" man har, samt vilket universitet man går på. Alla har ju olika sätt som är deras standard (det är iaf vad jag märkt under de 1,5 åren jag läst ;P).
Svar på tråden vi som pluggar lärare på distans via karlstad