Inlägg från: Thegran |Visa alla inlägg
  • Thegran

vi som pluggar lärare på distans via karlstad

Boppi skrev 2009-08-18 15:23:34 följande:
    Jag ser också framemot måndagen men även mot morgondagen då vi ska träffas på lärcentret för första gången! Själv har jag 2 halvvilda killar på 2 och 5år så nån läsro har inte jag heller just nu!
    haha, nä då förstår jag att inte du heller har nån vidare läsro :)
    just ja, ni har ju träff imorgon! spännande!! berätta gärna sen!

Har du pojkarna på dagis?
    Ni andra, har ni barn? Hur gör ni?

Jag har ju min lilla hemma. Hennes pappa kommer dock vara hemma två vardagar (plus helg såklart Jag hoppas att det räcker. får plugga då och på kvällarna om det behövs. I annat fall får han vara hemma mer...
  • Thegran
    AnTiMiFi skrev 2009-08-18 19:21:01 följande:
    Såg att det var två böcker nu när jag tittade igen, hade lite brått till en tandläkartid så läste nog med ena ögat bara Jag ska läsa inriktningen Naturkunskap i vardagen....Jag saknar dock den först boken med Gustafsson stått i kö för den nu i över 1 månad hoppas verkligen jag får den snart.
    håller tummarna för att boken kommer snaaart!

jag väntar på den där "lärarens värld". Ringde biblioteket idag men den var försenad...tror jag köper den istället..men känns dumt innan man vet om man ens behöver den (förra utbildningen så öppnade man inte ens hälften av böckerna)
  • Thegran
    HannaJennebo skrev 2009-08-19 10:38:04 följande:
    Okej! Har du köpt dem via www.lycknis.se? Jag köper alla mina böcker där för de är alltid billigast (om de nu inte finns på exempelvis kurslitteratur.se eller blocket), om du hittar ett billigare pris någonstans så sänker de sitt pris, hur bra som helst om du frågar mig. (Just Torstens bok tror jag kostade ca 180kr om jag inte minns fel.)
    hur fungerar lycknis nu?
    kommer ihåg när dom var rätt nya och flera i min dåvarande klass köpte därifrån, och det tog evigheter att få böckerna.
    Har dom bättrat sig?

Har alltid köpt via adlibris, men kanske ska testa lycknis.

ikväll ska jag läsa lite tror jag.
  • Thegran
    HannaJennebo skrev 2009-08-19 11:23:52 följande:
    Jag tycker att det fungerar bra. Det har tagit lite tid förut men iår fick jag böckerna inom en vecka (var på semester så jag vet inte exakt hur lång tid det tog)! Om man beställer lite innan tror jag inte det är så farligt. Om böckerna inte finns på lycknis brukar jag kolla adlibris då de är nästbilligast ;PJag sitter och läser nu också, funderar på om man ska koncentrera sig på kaptilet som handlar om praktisk och teoretisk kunskap eller om man ska läsa hela. Hur gör du?
    skummar det mesta och läser kapitlet mer noga. så jag nog jag tror jag :) eller ja, tänker ju inte ens skumma hela boken men en del.

Imorgon har vi träff på lärocentret!! Så kul! Ska åka tillsammans med en tjej från stan, som jag aldrig träffat men vi har en gemensam vän.
  • Thegran

Nu ska jag på träffen snart! Lite små nervös faktiskt, haha.
    Hoppas att vi hittar dit i tid!

• Thegran
    HannaJennebo skrev 2009-08-20 17:03:43 följande:
    Hoppas att det gick bra på träffen! NU är det bara karlstadsträffen kvar för min del att vara lite nervös inför, längtar till måndag ;P
    Och nu är jag hemma igen :)
    Det gick bra. Vi är 5 st härifrån. tror vi var 11 totalt på lärcentret.
    Gjorde upp att vi ska ses en dag i veckan vi härifrån stan och plugga ihop. Verkar vara en bra grupp.

Ja, snart är det måndag! Känns kul!

Var det du som skulle bo på kasernhöjden?
    Jag verkar vara den enda från mitt lärcenter som ska bo på vandrarhem...lite trist.
  • Thegran
    AnTiMiFi skrev 2009-08-20 18:01:53 följande:
    Oh vad avis jag blir på er som får träffa era kurskamrater innan. Undrar varför inte lärcentrum Karlstad har det så. Kan vara bra att få ses innan den stora träffen/uppropet den 24 aug. Jag såg deltagarlistan på alla inne på it`s learning, jag står under ditt namn Hanna tror jag vet vem du TessaG är med, men Boppi är lite svårare att klura ut
    :) Therese G...nånting, haha. så det är nog lätt att lista ut :)
    Om du vill ha någon att möta upp och sitta med på uppropet så kan vi mötas utanför om du vill? Ska träffa ett par från lärcentret där men du kan ju såklart hänga på om det är tråkigt att gå helt ensam! (vilket jag skulle tycka)
  • Thegran
    HannaJennebo skrev 2009-08-20 18:05:04 följande:
    Japp jag ska bo på kasernhöjden och jag är också den enda från mitt lärcentrum.
    Ah, då ses vi ju där! Vad kul!
    Kanske kan äta tillsammans på kvällen om ingen ska ut med sina "egna" kursare?
  • Thegran
    HannaJennebo skrev 2009-08-20 18:09:10 följande:
    Är det förresten bara jag som ska läsa svenska och matematik i samspel?
    tror det. vi andra läser väl naturkunskap i vardagen allihopa tror jag?
  • Thegran
    HannaJennebo skrev 2009-08-20 18:21:21 följande:
    Haha kanske d kanske, inte för att jag vet var och när jag ska äta men. Annars en pratstund på kvällen innan vi ska sova *hihi*
    :) haha japp.

Jag funderar på att åka till forshaga en sväng på kvällen iof.
    Kolla in på gammla skolan om man ändå inte har nåt vettigt för sig :)
Svar på tråden vi som pluggar lärare på distans via karlstad