Inlägg från: Thegran |Visa alla inlägg
  • Thegran

vi som pluggar lärare på distans via karlstad

oj vilka seriösa scheman!! :)
    jag tar det lite som det kommer, haha. Men som sagt, det är svårt att strukturera upp det sådär för mig här hemma.

Nu på morgonen har jag skrivit 3/4 A4. Kommit igång lite iaf! Det går ju lätt och fort bara man sätter igång! Tycker Gustfssons bok är väldigt lättläst. Sattsar på att göra klart större delen av A uppgiften under dagen. Kom på att man ju kan plugga på kvällen i karlstad också, då får man ju lite "gratis pluggtid" eftersom man säkert inte har nåt annat vettigt att göra.

• Thegran
    HannaJennebo skrev 2009-08-22 08:32:19 följande:
    Jag måste ha ett seriöst schema annars kommer det sluta med att jag inte kommer göra någonting. Lättare för mig att strukturera upp när jag bara har mig själv att tänka på. OJ! Duktigt :) själv ska jag snart iväg och jobba i 3 timmar så jag tänkte kolla lite när jag kommer hem. Har även tänkt som dig att se till att plugga lite där på kvällen, och smälta all info vi fått på dagen :)
    ja, isånnafall är schema bra!

vet du om det finns trådlöst internet på vandrarhemmet?
  • Thegran
    AnTiMiFi skrev 2009-08-22 15:43:12 följande:
    Aha ok, jag har läst igenom VFU boken nu och det jag reagerade på är att man kommer ha samma kommun under hela utbildningen/praktiken. Om man har otur och inte får sin hemkommun så blir det mycket åkande. Jag sätter så klart min hemkommun som nummer 1, men de övriga 2 vet jag inte riktigt. Sedan på sidan 19 står det om partnerområdet, att VFU-samordnaren placerar studenten så långt det är möjligt enligt dennes önskemål om verksamhet?! Va? men läser man förskola/förskoleklass vill man väl göra sin VFU på en sådan? Har jag fattat helt fel?
    Alla vi härifrån skulle få vfu plats här i kommunen om vi ville. Det fanns gott om ställen som ville ta emot oss. Kul, då kan man vara på lite olika verksamheter!
  • Thegran
    AnTiMiFi skrev 2009-08-22 12:45:51 följande:
    Någon som vet vilken dag i veckan det blir som man ses på lärcentrumet? Angående Gustafssons bok, har ni skrivit ut den eller läser ni den på datorn? tyckte det var så många sidor att skriva ut 123 stycken, stackars min bläckpatron i skrivaren Har ni läst igenom VFU handboken än? måste göra det här i helgen och komma igång lite med uppgifterna.
    Jag lånade boken på bibblan :)
  • Thegran
    AnTiMiFi skrev 2009-08-22 19:13:54 följande:
    Skönt för er, det hoppas jag att det finns här i Kristinehamn med som vill Men det finns fasligt många ställen, så chansen är stor.
    håller tummarna!

Skulle ju plugga mer idag men det blev 6 tim fiske istället...nu är jag för trött för att öppna böckerna...
    jaja, det är ju en dag imorgon också och 1 A4 är ju iaf gjord.
  • Thegran
    HannaJennebo skrev 2009-08-22 19:35:36 följande:
    såg ni förresten att kåravgiften ska betalas via e-avi? läste det igår, kollade hur mkt det skulle gå på idag också och det var 170kr. Ganska billigt ändå?
    oj, jag tror jag har betalar nästan 300 förut! om jag inte minns fel.
    170 är ju helt ok, även om det känns dumt att betala till något man inte använder sig av. menmen.

på mån ska jag visst på mitt csn utbetalt också.
  • Thegran
    AnTiMiFi skrev 2009-08-22 19:52:01 följande:
    Hoppas jag också får pengar ifrån dem snart, har gått hela sommaren utan inkomst. Fick inget sommarjobb och inte fick jag stämpla, så jag har levt på min man.
    ja, jag har gått sen jan utan inkomst.. valde att inte ta ut någon FP. Ska bli skönt med lite mer pengar att röra sig med!
  • Thegran

sitter och funderar på om jag kommer ihåg hur man går från centrum till vandrarhemmet.
    men inser att minner nog inte är intakt :)

• Thegran
    HannaJennebo skrev 2009-08-22 20:44:34 följande:
    Haha okej, jag har typ aldrig varit i karlstad så jag vet inte heller ;P du får söka på eniro så kanske du minns bättre :)
    har kikat men är ju inte samma sak som att gå på riktigt, haha.
    tänkte be om att bli avsläppt i stan o gå förbi hemköp o sen till vandrarhemmet.
    Men vem vet, minnet kanske återvänder när man väl står där :) vore ju illa annars när man bott i närheten i tre år.
  • Thegran
    HannaJennebo skrev 2009-08-22 20:51:03 följande:
    Hehe okej, nej d förstås. Det återvänder säkert, själv tar jag nog bilen till dit jag ska så jag vet att jag hittar tillbaka haha. Frågan är bara vad man ska äta till kvällsmat ;P
    jag åker tillsammans med en tjej som läser från samma ort som mig. Men hon bor på annat ställe så hon dumpar väl mig efter skolan ;)

ja, jag minns inte om det finns något matställe vid kasernhöjden. men centrum är ju nära, men känns dumt o köpa med nån färdig mat o traska dit med ifall man går fel :) men har du bil fungerar det ju fint!
    lär ju dessutom finnas kök på vandrarhemmet om man vill fixa nåt själv.

börjar få ågen över att vara borta över ett helt dygn från dottern. Det kommer gå jättebra - för henne men jag kommer ju sakna ihjäl mig!!
Svar på tråden vi som pluggar lärare på distans via karlstad