Inlägg från: Thegran |Visa alla inlägg
  • Thegran

vi som pluggar lärare på distans via karlstad

HannaJennebo skrev 2009-08-22 20:54:32 följande:
    Undrar förresten om det är många studenter som ska bo där, för det är fullbokat 24-25 ;P
    ja det är det säkert! Jag ville eg bo på vandrarhemmet inne i centrum men det var fullt redan då.
    nästa gång ska jag boka tidigt!
  • Thegran
    HannaJennebo skrev 2009-08-22 21:04:48 följande:
    Okej, jag hade typ ingen från min ort att åka med (en till från Linde som går här), men kanske ordnar sig till nästa gång vi ska in :)Stod att det fanns restaurang brevid. Jag ska köpa frukt till frukost i alla fall för jag äter inte frukost där.DU klarar det säkert (säger jag utan barn ;P)!Nästa gång ska jag försöka få med mig någon mer och bo på scandic, kostar ju bara 630kr för dubbelrum med mecenatkort :P (har ett sedan tidigare studier som går ut i oktober :S hoppas jag får ett nytt snart) sedan tror jag man betalar 250 kr för extrasäng också, och frukost ingår! ;P
    jag avskyr att sova med folk jag inte känner riktigt bra, så för mig blir det enkelrum :)

nu är det inte lång tid kvar tills vi åker
  • Thegran
    HannaJennebo skrev 2009-08-23 11:49:44 följande:
    Nu är det inte lång tid kvar, bara att packa alla saker och åka tidigt som sjutton :)Glöm nu inte vfu-pappret, för visst är det väl inget mer vi måste ha med oss?
    vi åker 06 härifrån.
    ska snart packa :)
  • Thegran
    HannaJennebo skrev 2009-08-23 14:01:37 följande:
    Jag åker också runt 6. Fast det kanske tar lika lång tid för oss dit. Tråkigt dock med 2 timmar helt själv i bil, men radion finns ju som sällskap så :P
    jag har ju sällskap iaf :)

det tar ca 2 tim dit för oss. Men vi tyckte det var lika bra att vara ute i god tid
  • Thegran

sådärja.

packat
    köpt almenacka och skrivbok
    köpt vatten, lite godis, frukost att äta i bilen
    lämnat hunden till mina föräldrar så sambon slipper tänka på honom

Nu är jag redo!

• Thegran
    Bästamorsan skrev 2009-08-23 19:40:57 följande:
    Vad spännande! Tycker jag som ska söka till våren... =)Kikar in lite emellanåt...Ingen som ska läsa i LIDKÖPING i vår eller gör det nu??? =)
    Håller tummarna för att du kommer in i vår!! :)
  • Thegran
    HannaJennebo skrev 2009-08-23 19:58:33 följande:
    Jag har också packat, almenackan ligger här sedan länge. Bokningsbekräftelsen är nerpackad och allt annat som MÅSTE med också :)Jag är lite nervös inför imorgon, hoppas jag kan somna inatt bara :P
    '
    bokningsbekräftelse?
    till vandrarhemmet?

Jag bokade via telefon...så har inget sånt. Hoppas dom inte glömt mig bara :O
  • Thegran

fysjutton vad skönt att vara hemma!!!!!
    mjölkstockning och feber i skolan idag. Kände mig helt borta och hade ont ont.
    Men nu är jag hemma. dottern har ammat och det känns lite bättre.

ja, tror också det blir bra det här :)
    känns så!
    men hjälp av svårt det var att hitta i skolan!!

• Thegran
    AnTiMiFi skrev 2009-08-25 20:17:15 följande:
    Hej på er, nu är första dagarna avklarade känns väldigt skönt att ha kommit igång. Håller med om att det var supersvårt att hitta man yrade omkring som en yr höna men det känns bra med upplägget. En del info man fått står ju på it`s learning så jag kan känna att det hade räckt med en dag, de hade lätt kunnat fått ihop det ändå.
    jaaa, det tyckte jag också!! Och en hel del info kändes ganska oväsentlig! och den där dumma it´s learning introt som var frivilligt (och som han själv sa inte var något nödvändigt...) som gjorde att det blev så långt hål.
    jaja.
    tycker alla vi träffat verkar bra.

Nu är det bara att sätta igång, inlämning, gruppdiskussionen och sen salstenta på det :)
  • Thegran
    Bästamorsan skrev 2009-08-25 20:21:38 följande:
    Har ni 2 dagar första träffen?Är det alltid 2 dagar?
    oftast är det två dagar.
    nästa gång har vi dock bara en dag. Då har vi tenta på fm och kursstart på em.
Svar på tråden vi som pluggar lärare på distans via karlstad