• wiizz

Dömm inte mig(och andra mammor) för vi vill gå ut!!

Blir såååååååååååå trött och irriterad på sånna människor som dömmer mig och andra mammor som går ut på krogen/dricker då och då!
    ska vi inte också få ha kul ibland???

Bara för vi har småttingar betyder väll inte det att man ska sitta inne dygnet runt???

Träffat på en del sådana typer..arghhh.!! speciellt sånna som inte har barn själva heller!!de är experter på att lägga kommentarer!

Liten har väll en pappa med att vara med och kramas,matas,bytas och leka!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-15 23:22
    Fick rättat att det är tydlien 365 dagar på ett år!
    hehe
    tack för upplysningen!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-16 20:52
    Det vi fått reda på i den här tråden:
    Vi mammor som går ut på krogen då och då och barnet är hemma med pappan, Vi minsann är fruktansvärda förlädrar och borde festat klart före vi skaffat barn.
    Man får inte gå ut och ha kul efter barafödandet!!!! Hör det alla kvinnor där ute! haha

• Svar på tråden Dömm inte mig(och andra mammor) för vi vill gå ut!!
  • Linaek
    bebek skrev 2009-07-17 14:08:47 följande:
    Bara slöläser lite.. och reagera på att några tycker det är hemskt med "barnvakt"pappan är väl en förälder, ingen barnvakt? min man är iaf pappa, inte barnvakt
    Avskyr när folk talar om pappa som barnvakt..Tycker det skulla vara oerhört kränkande om jag som pappa blev benämnd som barnvakt.
    Inte fan är jag som mamma barnvakt.
    Om jag och min man har gått ut tillsammans så har någon annan vart barnvakt
  • Minxy
    bebek skrev 2009-07-17 14:08:47 följande:
    Bara slöläser lite.. och reagera på att några tycker det är hemskt med "barnvakt"pappan är väl en förälder, ingen barnvakt? min man är iaf pappa, inte barnvakt
    Jag hoppas att när folk skriver "barnvakt" så menar dom någon annan än föräldrarna. För varken mamman eller pappan bör ses som "barnvakt" till sitt barn. Dom är ju helt enkelt de primära vårdarna av barnet.
    ***S+M=L***
  • Jagvetmest
    Timba skrev 2009-07-17 13:33:44 följande:
    Att vara borta en gång i veckan från barnet tycker inte jag är någon katastrof, fattar inte hur du bedömmer mogenhet ? dvs vad spelar det för roll vad man gör när man är hemifrån ? Festa kan ju vara ett sätt att träffa sina vänner.Själv har jag jobbat flera nätter iveckan och min man har varit iväg på flera tjänsteresor och då har vi turats om med barnen och jag tycker inte alls att vi är omogna.
    Jag skrev inte att det var en katastrof att vara ifrån barnet en gång per vecka. Sen tycker jag det är en enorm skillnad på att tex spela fotboll en kväll i veckan jämfört med att gå ut på krogen och dricka till kl 04.00. För barnets del spelar det nog ingen större roll- dom sover väl för det mesta den tiden. Det jag ifrågasatte var varför man som förälder har ett behov av att lämna både sambo och barn en kväll i veckan för att gå på krogen!!! En del skriver ju att det är för att de måste få ha roligt- själv har jag roligt tillsammans med min man och barn. Jag och min man skaffade iallfall barn för att vi ville ägna oss åt varandra och vårt barn, inte för att turas om att lämna bort "bördan" till varandra!
  • sursocka
    Lana skrev 2009-07-17 13:44:10 följande:
    Oj då är det nog inte många du kan respektera tyvärr.

Men du pratar ju om endast spädbarn och det står inget om det i rubriken.barn i allmänhet.det skadar dem inte att vara borta ibland och ingen säger ngt om att lämnan till någon annna,mitt barn har en pappa som är minst lika br asom jag på att ta hand om henne så vill jag gå ut kan ju jag göra det utan att det skadar ELLER HUR?visste inte att när jag och min man skaffade barn at tdet BARA var MITT ansvar?Måste ju bara skriva igen jag har en dotter som varit en helg med sin pappa i Arvika och jag var i skagen totalt kalasfull med vänner
    sant. jag skulle skrivit mamman/pappan. Och ja jag talar om spädbarn då det var det som jag fann, ett inlägg av cloudberry som involverade 0-18 månaders barn där barnvakt diskuterades.
  • hannizen

Jag är ensamstående 20 åring (har sett att ni oftast skriver att "vi är inte 20 längre) .
    Hemma mestadels ensam,vänner kommer inte,familjen är upptagen och ja.

Jag sitter ensam,men jag klagar inte ,utan jag har mitt barn.
    Men JAG vill gärna bara VA JAG också ibland. Jag kan vara stentrött och känna att jag inte orkar vissa dagar. Och jag blir enormt lycklig bara jag får en endaste dag ledigt på tre månader. Då kan jag ta en fika,träffa kompisar och allt vad det heter. Ni ska ta chansen för barnvakt när ni får den tycker jag.
    Sedan är det faktiskt ganska lätt för dom som har pappan med i bilden och hjälper till,att säga att "nä varför lämna bort sitt barn för att vara där och där" Herregud! pröva och vara ensamna så ska ni se på fan hur lätt det är då!! Moralkäringar alltså!

• Ablan
    Jagvetmest skrev 2009-07-17 14:25:08 följande:
    Jag skrev inte att det var en katastrof att vara ifrån barnet en gång per vecka. Sen tycker jag det är en enorm skillnad på att tex spela fotboll en kväll i veckan jämfört med att gå ut på krogen och dricka till kl 04.00. För barnets del spelar det nog ingen större roll- dom sover väl för det mesta den tiden. Det jag ifrågasatte var varför man som förälder har ett behov av att lämna både sambo och barn en kväll i veckan för att gå på krogen!!! En del skriver ju att det är för att de måste få ha roligt- själv har jag roligt tillsammans med min man och barn. Jag och min man skaffade iallfall barn för att vi ville ägna oss åt varandra och vårt barn, inte för att turas om att lämna bort "bördan" till varandra!
    Man behöver inte tycka att barnet är en börda för att man vill gå ut. Jag gör saker för mig själv ibland, jag är mamma, inte död.

Bara för att man hr barn och familj så kan man fortfarande ha ett behov av att ibland ängna sig åt något som man själv vill, som gör en glad, det ena utesluter inte det andra.
  • sursocka
    FamBroberg skrev 2009-07-17 13:36:18 följande:
    Jag var ute på krogen första gången när min son var sex veckor, och vet du vad? JAG ÄR EN SUPERBRA MORSA ÄNDÅ! Det är helt fascinerande, hur JAG, en sådan looooooser, kan ha fått till en glad och go liten treåring som tackar för sig och hälsar på folk, som leker och stojar och mår super. Jag antar att jag fick till det någonstans där i alkodimman...Sen måste jag säga att jag dömer ut såna "loosers" som dömer andra. För jag har en känsla av vems barn det kommer vara som står på skolgården om ett par år och kallar andra för losers...
    Å herregud. ja, alla är vi olika men det finns NOLL förståelse på HUR man kan behöva "egentid" efter 6 veckor som nybliven mamma för att gå ut och festa. Helt otroligt att ditt fokus låg på dig och inte på barnet vid den tidpunkten dessutom... Antar att pappan var hemma då för att bebben hade en av sina så viktiga anknytningspersoner närvarande för att inte känna sig totalt övergiven.

Jag säger ingenting om att ditt barn inte är världens sötaste unge på alla sätt och vis, det är han/hon säkert. Men enligt mig, som TS lyder, så dömer jag dig rakt av om du skaffade barnvakt efter 6 veckor för att partajja för din egen skull om inte pappan var hemma med bebben då det är sunt förnuft att man inte lämnar sitt barn vid den åldern då det inte finns något positivt i det för barnet. Och det är väl det föräldrar vill, eller hur? Barnets bästa?
  • FamBroberg
    Minxy skrev 2009-07-17 13:56:55 följande:
    Jag tycker iaf att det känns nervärderande att säga att en annan människa mår dåligt och är olycklig bara för att hennes åsikter inte stämmer överrens med dina.Jag håller för övrigt med om att det är hårt av Cloudberry att säga att folk som super är loosers, men hon namngav iaf inte någon speciell.
    Ursäkta mig, men även om hon inte namngav mig så tar jag ändå illa upp av att bli kallad loosers, och Ja, jag anser mig vara en bättre mamma och person, för jag kallar inte andra människor för såna saker, och det är inte någonting som min son kommer lära sig frå mig heller.
  • Me o Mike

Ja man ser vilka som håller ihop! Och det är gulligt tycker jag! Som en liten rosa kissekatt med en fluffig morot..

Nej denna tråd är HELT meningslös nu känner iaf jag så tack och hej, leverkorv..

• Severus
    Zack o Bella skrev 2009-07-17 14:41:25 följande:
    Ja man ser vilka som håller ihop! Och det är gulligt tycker jag! Som en liten rosa kissekatt med en fluffig morot..Nej denna tråd är HELT meningslös nu känner iaf jag så tack och hej, leverkorv..
    Rena syjuntan, fast med 2-3 ivriga deltagare.
    Sånt klarar jag mig bra utan
    Våga Vägra Östrogen
Svar på tråden Dömm inte mig(och andra mammor) för vi vill gå ut!!