Inlägg från: lindsath |Visa alla inlägg
  • lindsath

Hjälp! Möblera trångt sovrum

Vi har ganska litet sovrum där vi i dagsläget har en dubbelsäng, 2 st nattduksbord, 2 st fasta garderober, ett litet skrivbord med dator och en smal hög byrå från ikea. Problemet är att vi ska lyckas klämma in en spjälsäng i sovrummet också!
    Hur har ni andra som bor trångt gjort? Visa gärna bild på ditt sovrum om du har.
    Tacksam för tips!

• Svar på tråden Hjälp! Möblera trångt sovrum
  • lindsath

Sängen och nattduksborden vi har tillhör MALM serien från ikea. Tror det finns en sådan hylla som hör till som man kan ha bakom. Har för mig det.
    Har även funderat på om man kunde ha lill*ns barnkläder under spjälsängen så kan vi slänga ut byrån. Vart finns en sådan låda att köpa? Vet du det?
    Tack för tipset!

• lindsath

Hur har ni höjt den? kanske skulle vara något för oss med :)
    Håller på att kika lite på Ikeas hemsida. Det är ganska vettiga priser där ändå om man jämför med andra möbelaffärer som typ Mio.
    Jo pengar hade varit något! Det första jag hade gjort är att anlita någon som kan tapetsera om sovrummet för jag hinner nog få grått hår innan maken får tummen ur. Han är duktig på det han gör men orkar inte ta tag i det.
    Själv gillar jag inredning :)

• lindsath

Tack för era tips!
    Sovrummet är möblerat nu och vi fick in spjälsängen
    Vi sköt dubbelsängen intill fönstret och ställde en vit madrass emellan som skydd för den som sover innerst (så man inte slår sig på fönsterbrädan!). Spjälsängen står i andra hörnet och nattduksborden blev en ny "byrå" när vi sköt ihop dom. Allt annat fick stå kvar på ordinarie plats.
    Det enda jag saknar är ett litet bord att ha bredvid sängen. En pedistal från vardagsrummet är vår tillfälliga lösning.
    Det blev rätt bra måste jag säga!
    Tack!

Svar på tråden Hjälp! Möblera trångt sovrum