• Anonym (dumihuvet)

moderkaka vid rökning?

jag vet att det syns på moderkakan om man nu som jag är för dum för att sluta. det jag undrar är om 3-5 cig i veckan skadar moderkakan? eller är det om man röker mer än så som skadorna kan uppkomma. vet oxå att det inte alltid syns på moderkakan även om folk har storrökt. enligt min bm är det inte alls ovanligt med en frisk och fin moderkaka... men jag undrar som sagt om några cig i veckan har påverkat för er?

• Svar på tråden moderkaka vid rökning?
  • Anonym

Jag rökte under alla mina 3 graviditeter. Vid varje förlossning berömde BM min moderkaka och kallade den ett riktigt praktexempel. Så fin moderkaka, sa hon. Så på mig syntes det inte...

• Anonym (dumihuvet)

rökte du varje dag? jag vill verkligen sluta, tycker inte ens om att röka!!! får bara sån ångest...och det har gått jättebra, har rökt ett par cig i veckan, vissa veckor inget alls. men nu har sambon semester och han röker och då finns det cig hemma och han tar en till kaffet, efter maten etc. jag vill ju inte behöva gå in då, men blir för sugen om jag sitter kvar...

• Anonym

Puh jag försöker bli gravid nu o ciggen e de jag har ångest över.. men förhoppningsvis mår man la så illa så man inte kan röka :)
    Lycka till

• prinsesstårtan

jag tror inte det går att mäta i antal cigg. vissa får andra inte. man kan ju ha en "ful" moderkaka även om man inte har rökt....

klart det är bra om du kan sluta, för allas skull... men jag tror uinte att den lilla konsumtion du beskriver påverkar moderkakan nämnvärt

• Anonym

När jag väntade mitt första barn så rökte jag ca 10 cigg/dag, när bm såg min moderkaka sa hon - här syns det att du inte har rökt....

• prinsesstårtan
    Anonym skrev 2009-07-16 08:23:58 följande:
    När jag väntade mitt första barn så rökte jag ca 10 cigg/dag, när bm såg min moderkaka sa hon - här syns det att du inte har rökt....
    :)
  • Anonym

Ja, jag rökte varje dag. Ca 10-15 cigg. Inget fel på mina barn. De har alla vägt över 4 kg och har inte damp. Men jag rekommenderar inte att man röker vid graviditet för alla kanske det inte går lika bra som i mitt fall. Men jag var ung och dum. Idag vet jag bättre.

• Anonym (mee too..)
    Anonym skrev 2009-07-16 09:08:35 följande:
    Ja, jag rökte varje dag. Ca 10-15 cigg. Inget fel på mina barn. De har alla vägt över 4 kg och har inte damp. Men jag rekommenderar inte att man röker vid graviditet för alla kanske det inte går lika bra som i mitt fall. Men jag var ung och dum. Idag vet jag bättre.
    Samma här,tyvärr så kan jag inte sluta hur jag än har försökt,förra grav blev jag dålig av all stress och annat som hade med hemmet,relationen att göra vi hade en liten svaka just då och mådde fruktasnvärt dåligt..

BM sa bara till mig att trapa ner sluta inte nu pga hur du mår,nu gravid igen har inte kunnat sluta fast jag mår hur bra som helst ingen stress allt är bara bra.

Mina barn har inte haft något fel alls samt att moderkakan har sett jätte bra ut varje gång,sist sa dom samma sak till mig att det syns att du inte röker,låg där som en ? hon visade hela härligheten och förklarade allt
  • Anonym (en till)

jag rökte under hela grav med lilla, det syntes inte på moderkakan. lilla mår bara bra!!

• Anonym (dumihuvet)

tack alla för era svar!!! trodde jag skulle bli superattackerad : ) skönt att det har gått bra för er och era små!!!

Svar på tråden moderkaka vid rökning?