Inlägg från: Schnooglewookiemush |Visa alla inlägg
  • Schnooglewookiemush
    lennartsdotter skrev 2009-07-16 15:58:56 följande:
    Snopp eller pinken. Tycker inte alls att det är konstigt att snopp är mer accepterat och för många faller sig mer naturligt än att använda snippa för tjejens könsorgan. Snippa är ett nytt påhitteord. Kommer aldrig använda mig av det ordet. I vardagligt tal säger jag mutta och ska jag vara mer beskrivande än så använder jag delarnas riktiga namn. Vulva, vagina, blygdläppar, klitoris osv.
    Och snopp är inte ett påhitteord? Och internet? Regnbågsbarn?
  • Schnooglewookiemush
    lennartsdotter skrev 2009-07-16 19:49:35 följande:
    Jo en gång för jäkligt länge sedan. Snippa är påhittat på ett helt annat sätt. RFSU bestämde sig för att inget av alla de namn som finns för det kvinnliga könsorganet var bra utan de bestämde sig för att ett ord skulle kommas på och lanseras som "namnet" på kvinnans könsorgan. Fullständigt onödigt enligt min åsikt, det finns många bra namn för kvinnans könsorgan och för mig har snippa bara blivit konstligt och fånigt. Det fyller inte alls samma funktion som tex. ordet regnbågsbarn.
    Säg ett lämpligt ord på ett flickebarns underliv som går att jämföra med "snopp", har inte hört något hittills.
  • Schnooglewookiemush
    lennartsdotter skrev 2009-07-16 19:54:55 följande:
    Det är ju tråkigt att du har växt upp utan något självklart ord för ditt könsorgan. För mig har mutta varit självklart och enligt mitt tycke fullständigt jämförbart med snopp.
    Jag är uppväxt med puppa, ett riktigt osmakligt ord. Mutta låter inte heller särskilt fräscht.
    Snippa är ett helt okej ord, som alla borde lära sig att använda så att våra döttrar kan växa upp med att även dem har ett samlat ord för deras könsorgan. Det ska inte behöva vara något hysch om  vad dem har mellan benen.
  • Schnooglewookiemush
    lennartsdotter skrev 2009-07-16 19:56:18 följande:
    Och självklart, blev påmind nu... slida användes friskt när jag var liten. Lika självklart som snopp på pojkar.
    Slida är inte hela könsorganet.
  • Schnooglewookiemush

Lite hemskt tycker jag faktiskt det är att man frivilligt kallar sin dotters könsorgan "en trappa ner", varför ska pojkar få ha en snopp men flickor ska ha något hemligt som inte får nämnas vid namn?

• Schnooglewookiemush
    Soon2be skrev 2009-07-16 20:50:56 följande:
    snoppe eller snopp. mus eller mutta eller rumpa. röven heter det som sitter bak och snippa är den man heller såsen i/ur och det är lååångt från lämpligt att lära små barn att det kommer sås ur fittan!
    Hur lämpligt är det att lära din son att hans könsorgan heter snopp, tänk om han får för sig att klippa av den? Med tanke på att man snoppar jordgubbar t.ex.
  • Schnooglewookiemush
    malinagirl skrev 2009-07-16 21:28:05 följande:
    Rensa jordgubbar säger vi...det tro jag inte är någon fara..snopp har det kallats i 100 år och inte har det blivit några avklippta snoppar av det.
    Det var en liknelse, för att visa logiken med att man inte ska säga snippa för att det är olämpligt på grund av "sås ur fittan".
  • Schnooglewookiemush
    bambilina skrev 2009-07-16 22:06:12 följande:
    Men snopp är inte heller hela könsorganet...
    Enligt många är det hela könsorganet.
  • Schnooglewookiemush
    malinagirl skrev 2009-07-16 22:08:39 följande:
    Va? vad har sås ur fittan med snippa att göra? föresten jag har ingen sås i fittan...
    Läs lite längre upp, och se vilket inlägg jag citerade.
    Det var inte jag som påstod något sådant, utan det var personen jag citerade som jag tyckte hade ett dåligt argument.
  • Schnooglewookiemush
    malinagirl skrev 2009-07-16 22:09:32 följande:
    Nepp, snoppen är endast snabeln.
    Jag vet jättemånga som ser snoppen som ett samlingsbegrepp.
  • Schnooglewookiemush
    UllaBella skrev 2009-07-17 08:51:28 följande:
    Men det man häller sås ur heter väl snipa?!
    Men det var ju inte ens jag som påstod något sådant, jag ville bara visa hur dåligt argument det var!
Svar på tråden Vad kallar ni pojkarnas könsorgan för?