• UllaBella

Vad kallar ni pojkarnas könsorgan för?

Startar en tråd för att jag är nyfiken och lite förundrad över att så många vägrar använda ordet snippa när det gäller flickors könsorgan. Jag har fått för mig att snopp är ett mer accepterat ord. Men jag vet ju inte. Så vad säger du? Säger du snippa och snopp eller använder ni andra ord?

• Svar på tråden Vad kallar ni pojkarnas könsorgan för?
  • plantan

vår Doris är bara två månader men här kommer snopp och snippa användas..

• Cecese

Jag säger snopp om pojkarnas och snippa om flickornas. Jag gillade absolut inte snippa från början men tyckte ändå att det var bra att få ett ord för flickornas och började använda det och sakta men säkert blev det mer och mer självklart att det heter så.

• alisvolatpropriis

Snippa och snopp.

• Lithe

Snopp och snippa säger vi också.
    Jag hade väldigt svårt för snippa i början, men man har vant sig. Särskillt eftersom många runt omkring en använder det också.

• UllaBella
    Cecese skrev 2009-07-16 10:49:54 följande:
    Jag säger snopp om pojkarnas och snippa om flickornas. Jag gillade absolut inte snippa från början men tyckte ändå att det var bra att få ett ord för flickornas och började använda det och sakta men säkert blev det mer och mer självklart att det heter så.
    Så kände vi också. Jag tror att ordet snippa är så pass nytt att man behöver vänja sig vid det. Men jag hoppas att det kommer bli lika naturligt för de flesta att använda som snopp.
  • Pebblas

Har en son, vi säger snopp / snoppeman. Till ev dotter i framtiden blir det nog kissen.

• plantan

intressant det här kissen för mig är en katt . Att det ska vara så svårt. Vad kallar ni era egna könsorgan flickor? E det snippa då med jag menar när ni pratar med andra vuxna?

• Cecese
    plantan skrev 2009-07-16 11:16:59 följande:
    intressant det här kissen för mig är en katt . Att det ska vara så svårt. Vad kallar ni era egna könsorgan flickor? E det snippa då med jag menar när ni pratar med andra vuxna?
    Nu brukar jag inte diskutera mitt underliv med andra annat än om det gäller med en gynekolog och då brukar jag nämna de olika delarna vid de rätta namnen, dvs slida, blygdläppar, klitoris osv. Om det nu skulle hända att jag någonsin skulle diskutera mitt underliv med någon annan vuxen skulle jag antagligen nämna delarna vid de riktiga namnen. Snippa använder jag när jag pratar med barnen och då menar jag hela "paketet" inte bara någon del av det.
Svar på tråden Vad kallar ni pojkarnas könsorgan för?