• asfaltsblomman

Jävla sura granne!!

USCH, jag är så jäkla upprörd..
    våran granne under oss är den suraste människa jag nånsin stött på.
    Vi har 2 katter som alltid lyckas vakna till nån gång på natten och jagar varandra. Nu har grannen ringt störningsjouren upplyste hon mig om när vi stötte på varandra här för en stund sen, hon KRÄVER att jag har katterna i bur på natten så dom inte kan spinga. Men herregud, inte fan kan jag väl låsa in dom hela nätterna!!!!
    Hjälp mig med tips och råd.vad har jag för rättigheter och skyldigheter? har ringt hyresvärden men alla e ju på semester MORR!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-16 13:30
    Nu har jag pratat med både hyresgästförening och hyresvärd.
    Dom både tyckte att jag skulle avvakta och se exakt HUR mycket det störs..Dom tyckte dock inte jag borde oroa mig alltför mycket
    störningsjouren är dom som ska besluta om det är så pass störande som grannen säger. dom måste altså ta sig in i hennes lägenhet vid den aktuella störningen och lyssna själva och sen avge rapport om det.
    Dom tyckte det var jättebra att jag ringde för dom har vart med om VÄLDIGT många gånger att vissa grannar har en tendens att överdriva och då är det bra med en utomstående som kan uppfatta störningen samtidigt.
    så nu får vi väl avvakta och se..
    trist bara med arga grannar som inte har vett att diskutera som vuxna människor.

• Svar på tråden Jävla sura granne!!
  • Lena

Springer de bara runt och inte river ner något så borde det vara sådant som kan räknas in under normala störningar och därför är okej.

• ming

Hahaha! Det är nog bara en surkärring, och hyresvärden kommer nog att skratta åt henne.
    Jag tror inte att det är lagligt att hålla en katt förvarad i bur under en hel natt, så hon kan ju knappast kräva det med stöd av någon myndighet.

• asfaltsblomman

ja dom spinger bara runt och jagar varandra...vi har ju grejer som dom inte kommer åt dom..och det kanske handlar om nån timme högst..

• zoftnezz

Du kan säkert va lugn. Stör de inte mer än så så kan jag inte tänka mig hon kommer så långt med det. Be henne skaffa ett hus på landet... =)

• ming

Och allvarligt talat.... Störningsjouren rycker väl inte ut för att två katter springer lite i en lägenhet?

Jag tycker att du ska klaga på tanten hos din hyresvärd, för enligt hyresrättföreningen är överdrivet klagande en olägenhet i sig.

• SilverEmma

Jag har tyvärr inga tips, men jag förstår faktiskt din granne. I min förra lägenhet hade grannen ovanför mig också katter som gillade att leka på nätterna...det störde min sömn ganska ordentligt.

Fick dock aldrig till någon bra lösning innan jag & sambon flyttade.

Du kan inte låsa in dom i ett rum iallafall? Typ köket?

• Vickan

Tror hon att katterna stör mindre bara för dom är i bur.. Då lär hon få höra på serenad HELA natten kan jag tänka. För så som min "ylar" när han är instängd i sin bur.

• Kan inte bli bättre än såhär

När jag var yngre och pluggade så bodde jag i läg i stan. Grannen ovan hade två katter som röjde jävlar i min skäl en stund varje natt, jagade varann och någon liten boll/skallra det var INTE kul att vakna VARJE natt för att deras katter skulle få leka under natten. Nej stäng in dem i ett rum i alla fall på natten

• Bebislängtan82

Jisses vad känsliga människor kan vara

Är 2010 vårt år
  • FruNaftra

Min släkt råkade ut för en gnällkärring och tillslut blev tanten själv vräkt för att hon störde alla så mycket. Men tyvärr drog hyresvärden ut på det många år och många tvingades flytta för att slippa tanten. Skönt att hon fick bita i det sura äpplet tillslut.

Katter väger ingenting och ljudet kan knappast räknas som något störande. Jag tycker du ska prata med din värd när de är tillgängliga igen och lämna in ett formellt klagomål på din granne. Skriv ett brev så du får ner det på papper. Gnällkärringar ska veta HUT!! haha

Svar på tråden Jävla sura granne!!