Jävla sura granne!!
USCH, jag är så jäkla upprörd..
våran granne under oss är den suraste människa jag nånsin stött på.
Vi har 2 katter som alltid lyckas vakna till nån gång på natten och jagar varandra. Nu har grannen ringt störningsjouren upplyste hon mig om när vi stötte på varandra här för en stund sen, hon KRÄVER att jag har katterna i bur på natten så dom inte kan spinga. Men herregud, inte fan kan jag väl låsa in dom hela nätterna!!!!
Hjälp mig med tips och råd.vad har jag för rättigheter och skyldigheter? har ringt hyresvärden men alla e ju på semester MORR!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-16 13:30
Nu har jag pratat med både hyresgästförening och hyresvärd.
Dom både tyckte att jag skulle avvakta och se exakt HUR mycket det störs..Dom tyckte dock inte jag borde oroa mig alltför mycket
störningsjouren är dom som ska besluta om det är så pass störande som grannen säger. dom måste altså ta sig in i hennes lägenhet vid den aktuella störningen och lyssna själva och sen avge rapport om det.
Dom tyckte det var jättebra att jag ringde för dom har vart med om VÄLDIGT många gånger att vissa grannar har en tendens att överdriva och då är det bra med en utomstående som kan uppfatta störningen samtidigt.
så nu får vi väl avvakta och se..
trist bara med arga grannar som inte har vett att diskutera som vuxna människor.