Inlägg från: Shadilly |Visa alla inlägg
  • Shadilly

En SKALBAGGE i vällingpulvret..

Det är inte alls farligt, det finns tom historier om folk som under svält medvetet blandat dem i mjölet för näringsvärdet.

Se det såhär, har du matvaror som inte angrips av insekter bör du nog fundera över hur hårt besprutat det eländet är. Visst är det äckligt med kryp, men så ser det ut om vi inte ska äta plast Man får kolla först, och se till att ha väl förslutna burkar.

TILL ATTACK!
  • Shadilly

Förresten, det händer att enstaka larver av mjölbaggar finns i springor mellan väggen och hyllan och lever på mjöldamm som samlats där. Det kan ju vara att du bara haft en enda som trillat in i paketet på lunchpromenad...

TILL ATTACK!
  • Shadilly
    Cesso skrev 2009-07-16 22:22:01 följande:
    Tack för svaret. Jag har inte sett några baggar på promenad än, och jag har slängt nästan allt nu, men inte riktigt allt. Det känns som att makaronerna är lättare att kolla än mjölet. Och borde inte såna där baggar trivas bäst i just mjölprodukter? Jag ska kolla allt nu noga innan jag använder det, särskilt barnens välling, och när jag väl inhandlat täta burkar till ALLT så får jag helt enkelt gå igenom allt noga igen innan jag försluter det. Jösses...
    Annars funkar plastpåsar och påsklämmor bra också, som budgettips.

Vi bor i studentlägenhet, och grannarna är inte petnoga med varken bäst föredatum eller skafferistädning, så vi är beredda på luftanfall från vetilen. Särskilt på sommaren när de flesta dessutom lämnar pannkaksmixen och reser hem till föräldrarna.
    TILL ATTACK!
Svar på tråden En SKALBAGGE i vällingpulvret..