• Cotton Candy

piercing öronkant (helix)?

Funderar på att pierca mig i öronkanten (helix) men har läst en massa skräckhistoriar om piercingar som inte vill läka och öron som blir nästintill missbildade om man har otur. {#lang_emotions_frown}

Jag har piercat navlen just nu och har även haft en intimpiercing. Jag har alltid skött om mina piercingar och har aldrig upplevd ubehag eller infektion. Ändå skulle jag vilja kolla andras erfarenheter innan jag bestämmer mig!

Ni som har gjort en piercing i öronkanten - hur ont gjorde det jämfört med dina andra piercingar (om du har några) och upplevde du infektion etc??

Tacksam för svar! {#lang_emotions_flower}

• Svar på tråden piercing öronkant (helix)?
  • HellBell87

Jag har 2st och har aldrig haft något problem.. har 14 hål totalt 7 öron och 7 andra piercingar den enda jag haft/har lite problem med är den i bröstet.

• Cotton Candy
    HellBell87 skrev 2009-07-16 19:37:41 följande:
    Jag har 2st och har aldrig haft något problem.. har 14 hål totalt 7 öron och 7 andra piercingar den enda jag haft/har lite problem med är den i bröstet.
    Skönt att höra! Jäkla - 14 hål! Hur tycker du smärtan var jämfört med dina andra piercingar?
  • HellBell87

De är ju väldigt hårt så visst gör de ont men näsan va de värsta jag gjort.

• Cotton Candy

Ok, ja, jag är ju lite "rädd" att det ska göra skitont.... tänk, jag trodde inte näsan var så smärtsam att pierca men det kanske beror på var piercingen sitter?

• HellBell87

ne jag trodde inte heller de skulle göra så ont men va mkt brosk just där tydligen. den är i näsvingen.

• Cotton Candy
    HellBell87 skrev 2009-07-16 19:53:04 följande:
    ne jag trodde inte heller de skulle göra så ont men va mkt brosk just där tydligen. den är i näsvingen.
    Det var värst--- det hade jag aldrig trott! {#lang_emotions_surprised}
  • Mandragora

Jag har också en helix men tyckte inte att den gjorde ont. I öronen har jag 8 piercingar (varav en conch) och 2 stycken på andra ställen. Jag har haft fler piercingar som jag har tröttnat på och tagit ur.

Har aldrig haft några problem med läkning.

• HellBell87

Cotton Candy skrev 2009-07-16 19:55:10 följande:

Det var värst--- det hade jag aldrig trott!
    Ne dom jag frågade innan sa att de knappt kändes..
  • Mandragora

Det bevisar ju bara att smärta och allt det där är otroligt individuellt.

Jag har också en i näsvingen och när jag fick den som fjortonåring var jag så spänd av förväntan att en tår trillade fram av själva trycket (när nålen trängde igenom). Men det gjorde inte ont. Det var bara jag som var uppskruvad...

• HellBell87
    Mandragora skrev 2009-07-16 20:08:54 följande:
    Det bevisar ju bara att smärta och allt det där är otroligt individuellt. Jag har också en i näsvingen och när jag fick den som fjortonåring var jag så spänd av förväntan att en tår trillade fram av själva trycket (när nålen trängde igenom). Men det gjorde inte ont. Det var bara jag som var uppskruvad...
    Ja då hade du inte den oturen som jag hade.. jag hade så hårt brosk så hon fick skruva lite för att de skulle gå igenom helt..man hörde hur de knarrade..
Svar på tråden piercing öronkant (helix)?