• Cotton Candy

piercing öronkant (helix)?

Funderar på att pierca mig i öronkanten (helix) men har läst en massa skräckhistoriar om piercingar som inte vill läka och öron som blir nästintill missbildade om man har otur. {#lang_emotions_frown}

Jag har piercat navlen just nu och har även haft en intimpiercing. Jag har alltid skött om mina piercingar och har aldrig upplevd ubehag eller infektion. Ändå skulle jag vilja kolla andras erfarenheter innan jag bestämmer mig!

Ni som har gjort en piercing i öronkanten - hur ont gjorde det jämfört med dina andra piercingar (om du har några) och upplevde du infektion etc??

Tacksam för svar! {#lang_emotions_flower}

• Svar på tråden piercing öronkant (helix)?
  • Cotton Candy

Javisst är det individuelt. Jag tycker egentligen inte att min piercing i naveln gjorde ont men intimpiercingen kändes som extrem smärta i typ 1 sekund - sen var det över och en otrolig skön varm känsla spridde sig i kroppen. {#lang_emotions_djavulsk}

HellBell87 skrev 2009-07-16 20:10:46 följande:
    Ja då hade du inte den oturen som jag hade.. jag hade så hårt brosk så hon fick skruva lite för att de skulle gå igenom helt..man hörde hur de knarrade..
    Uff, ja det är det jag är rädd ska ske, att brosken är för hård {#lang_emotions_sealed}.
  • HellBell87

örat är mkt tunnare än näsan så du ska inte va så rädd..

• Cotton Candy
    HellBell87 skrev 2009-07-16 20:18:45 följande:
    örat är mkt tunnare än näsan så du ska inte va så rädd..
    Va gullig du är. Nej, jag hoppas du har rätt. Jag är grymt sugen på att göra det iaf. {#lang_emotions_tongue_out}
  • HellBell87

en conch har jag velat göra ett tag men är alltid lika rädd innan varje.. har inte haft råd heller, men jag har nålar så jag kan göra men då måste man verkligen vara modig tog mig 2 veckor innan jag vågade ta i bröstet själv..

• Cotton Candy

Oj ja det var också coolt. Visste ni om att det finns hur många piercingfilmer som helst på Youtube? Nu har jag sett flera stycken som gjort en helix och det verkar inte alls lika läskigt som jag av någon anledning fått för mig att det är. {#lang_emotions_dreamer}

• Mandragora
    Cotton Candy skrev 2009-07-16 20:27:29 följande:
    Oj ja det var också coolt. Visste ni om att det finns hur många piercingfilmer som helst på Youtube? Nu har jag sett flera stycken som gjort en helix och det verkar inte alls lika läskigt som jag av någon anledning fått för mig att det är.
    Nu har jag också sett några filmer. Man ser ju inte själv hur det ser ut då man gör tungan till exempel.
  • Cotton Candy

Hej alla!!! {#lang_emotions_flower}

Undrar om någon läser detta - nu har jag gjort piercingen iaf!!!! {#lang_emotions_laughing}

Känns så skönt att ha gjort det och det ser assnyggt ut. Det gjorde inte alls så ont som jag trodde det skulle göra - definitivt den piercingen som varit minst smärtsam att göra. Jag gjorde den på Heavenly Ink i Åkersberga och Kir, den unga killen, var helt suverän - proffsig, trevlig, omtänksam och gav sig god tid. {#lang_emotions_kiss}{#lang_emotions_laughing}

Trevlig helg allihopa! Nu ska jag och mitt öra festa lite! {#lang_emotions_wink}

Svar på tråden piercing öronkant (helix)?