• Missvampiria

BF framåt jul 2009, del 2!

Här samlas vi som efter lång tid och många försök äntligen lyckats bli gravida! Antingen på egen hand eller med hjälpa av bla. IVF.

Både gamla och nya medlemmar som är beräknade att föda runt jul 2009 är välkomna! {#lang_emotions_smile}

~Neo 16/1-07 och Bebis i magen med BF 26/12-09~
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-16 19:27
    Länk till gamla tråden:

www.familjeliv.se/Forum-7-139/m43220143.html
  • Svar på tråden BF framåt jul 2009, del 2!
  • Sessan4

hänger med {#lang_emotions_cool}

Längtar efter min lilla
  • diggiloo

Gratulerar till ett lyckat RUL Bel

Jag har fått nästa tid hos BM den 8 sept. Då är jag i v 26, nästan v 27, och jag tycker det känns som att det är lite väl långt dit. Anledningen är att BM har semester veckorna innan, men jag funderar på att ringa och be att få en tidigare tid iaf, antingen innan hon går på sem eller kanske få en annan BM under tiden.
    I min graviditetskalender som jag fick på inskrivningen så står det att jag ska på ett BM-besök och kolla blodtryck, lyssna på fosterljud mm i v 23. Det står oxå att jag ska börja med järntabletter i v 19, men jag antar att jag kan avvakta med detta då jag mår som en prinsessa och ändå tar en multivitamin för gravida varje dag. Hur gör ni?

Bel: Det lutar åt att det blir en cremefärgad vagn för vår del

• MissMarti

Jag har inte fått nåra rekomendationer om järntabletter eller nått av min bm o ja ska dit i slutet av augusti...hjärtljud lyssnar de på först i vecka 25 där ja bor...ja tror att de e efter vecka 25 som besöken blir tätare o att man inte ebhöver dit nu innan...men mår man dåligt ska man ju självklart ringa o kolla...=))

• Missvampiria

Så bra att ni hittat hit

Jag ska ringa min BM när jag varit på ultraljud för att få tid för kontroll och lyssna på  hjärtljuden. Har för mig att det var runt v. 23 eller nåt sånt förra graviditeten...

Nån skrev att hon redan gungar fram när hon går. Haha känns som jag har gjort det också i flera veckor nu. Hur ska det här sluta? {#lang_emotions_tongue_out}

I helgen är vi barnfria! Så ikväll blir det monopol och grillning hos några vänner och imorgon om vädret tillåter så blir det promenad och bad i Tivedens nationalpark. Kanske även bio och middag på restaurang på kvällen Man får passa på att njuta

• Sessan4

Va tråkigt att man inte för höra hjärtljuden på RUL {#lang_emotions_undecided}

Missvampiria - Passa på o koppla av, njut av din sköna helg {#lang_emotions_heart} med din man {#lang_emotions_wink}

Längtar efter min lilla
  • lyckospeja

Shit! Vilken tur att ni har koll på när trådar tar slut. För det har inte jag...!

Välkommen Lastbilslillan!
    Kul med alla som varit på ul. Själv har jag några dagar kvar... (Onsdag)

Känner också att det krampar till i magen ibland, när man hostar, nyser eller vänder/vrider mig för snabbt. Men det ska inte vara nåt farligt.

Såg att nån skulle ha en City Cross ute på landet. Vet inte om jag skrivit detta förut, men då gör jag det igen isf. City Crossens hjul är punkteringsfria och ska inte vara lika sköna på grus som lufthjul, har jag hört i butik. De ska dessutom smörjas typ en gång i veckan om man går en sväng varje dag.
    Vi skulle också ha en City Cross först, men ändrade oss sen när vi hörde om hjulen. Just City Crossen har även tygkorg under, så den får man väl skaka ur gruset. Nu har vi bestämt oss för att det blir antingen Mondial eller Edge, med classic-chassi.

Va? Får man inte höra hjärtljud på RUL i vecka 18?

• lyckospeja

Lägger in listan... Lastbilslillan, du får lägga till dig här!

DECEMBERLISTAN för oss som Kämpat, Väntat & Längtat:

01: MissMarti (1år, 4 månader)
    09: Poddan (2 år, 11 månader)
    15: julbebis09 (ca 4 år)
    15: Satin (3 år)
    15: Waiting 4U (ca 4år)
    15: Diggiloo (ca 7-8 år)
    21: lyckospeja (3 år, 3 månader)
    21: Bel (2år)
    23: Kotten7381 (2 år 6 månader)
    23: vi och lilla hjärtat (2 ½ år)
    24: Sessan4 (5år)
    25: Fido81 (2,5 år)
    26: Lumix (ca 4 år)
    26: Missvampiria (ca 4 år)
    28: Pantalaima (2,5 år)

• Sessan4

Det här med barnvagn är ju jättesvårt! skall besöka babyland en sväng på semestern och provköra lite {#lang_emotions_smile}

Längtar efter min lilla
  • Missvampiria

Jag har en Teutonia Primus (?) som är några år gammal. Skulle va kul med en ny vagn, men det känns inte så lockande att köpa ny vagn för flera tusen när det här troligtvis blir sista barnet...
    Har en kompis som har en City Cross, den är såååå otroligt mjuk och skön att köra, skulle egentligen vilja ha en sån...

Bara 2 dagar kvar till RUL nu! {#lang_emotions_surprised}

Den barnfria helgen är riktig skön. Passa på och njut ni som ännu inte har några barn
    Hade ju planerat bio ikväll, men det gick ingen bra film som vi vill se. Så det blir nog att beställa hem kinamat och mysa ner oss i soffan med nån bra hyrfilm eller nåt istället

Svar på tråden BF framåt jul 2009, del 2!