• Missvampiria

BF framåt jul 2009, del 2!

Här samlas vi som efter lång tid och många försök äntligen lyckats bli gravida! Antingen på egen hand eller med hjälpa av bla. IVF.

Både gamla och nya medlemmar som är beräknade att föda runt jul 2009 är välkomna! {#lang_emotions_smile}

~Neo 16/1-07 och Bebis i magen med BF 26/12-09~
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-16 19:27
    Länk till gamla tråden:

www.familjeliv.se/Forum-7-139/m43220143.html
  • Svar på tråden BF framåt jul 2009, del 2!
  • Lumix

Va bra Missvampiria att du fixade en ny tråd

Vet ni vad jag har gjort idag? Jag har köpt en bilbarnstol!! Jag som lovat mig själv att inte börja köpa saker förrän i September.... Har ju bestämt säng, vagn och bilstol redan men skulle ju inte köpa än som sagt. Men vad gör man när man hittar den nedsatt med 500:-!!?!? Så nu står den nere i källaren, känns nästan som man gjort något förbjudet

Waiting 4u: Vilket kap ni gjorde!

• Missvampiria

1,5 timme till UL

Waiting 4u: Grattis till klippet av barnvagn!
    Jag hittade en Emmaljunga Duo Kombi-05 för 1000 kr på Blocket, men jag är tveksam. Har ju faktiskt en barnvagn som det inte är några fel på.

• Missvampiria

Får ju gratulera Lumix också till första babyköpet!

Är också jättesugen på att köpa saker, men vi har ju redan det mesta...

• lyckospeja

Missvampiria: Känner igen det där med hustankarna... Vi köpte hus för 2 år sen. Alltid när man kollar priser på saker så tänker man "för de pengarna kan vi göra det och det med huset", haha.
    Vi har med andra ord inte fått nån semester i år. Kan iofs även bero på att just målning av hus kräver tid.

Ja visst känns det ibland som man gjort nåt förbjudet när man handlar babysaker. Kanske känns extra sådär innan man gjort sitt ul nu, har iaf fått för mig att vi kommer ta åt oss av graviditeten mer efter att ha sett e liten leva loppan i magen. För just nu känns det bara som att man är gasig i princip!

2 dagar kvar till vårt ul!!!

• MissMarti

Idag köpte jag den första saken till bebis...en overall i fleece...=)) den ligger här breve mig o ser dundermysig ut =) ohh va ja längtar nu =))

• Missvampiria

Nu har vi äntligen varit och sett lilla Bebisen på UL. Gissa om jag var sugen på att kolla könet, men jag lyckades hålla mig. Tyckte mig dock se en liten snopp, kanske blir det ännu en kille i familjen?
    Allt såg iallafall jättebra ut med Bebis så nu är jag otroligt lättad och kan börja njuta av graviditeten på ett lite lugnare sätt
    Det var en väldig fart på älsklingen i magen så det var svårt att hinna se så mycket, men vi fick åtminstone se att den har 5 fingrar på ena handen Riktigt häftigt att man kan se så tydligt ändå!
    BF flyttades inte, vilket jag misstänkte så jag är fortfarande beräknad till den 26 december

• Kotten7381
    Sessan4 skrev 2009-07-19 19:38:36 följande:
    Är det bara jag som ibland får som att hjärtat hoppar till när jag är i vil, typ sitter i soffan?! känns helmysko, som ett felslag liksom..
    Så kan jag också känna, hjärtat slår dubbelslag - vilket är helt normalt. Men ta upp det med BM om du är orolig.

Vi har också tjuvbörjat köpa saker, såg en helfräsch spjälsäng på blocket för en hundring som vi köpte. Men den har vi också gömt undan.. hihi
  • Lumix

Missvampiria: Grattis till att allt såg så bra ut på UL.

Lyckospeja: Förstår din längtan....ska iväg på månadskontroll i morgon och jag längtar ihjäl mig efter att få höra det lilla hjärtat slå . UL får jag nog vänta på tills runt v25-30 misstänker jag....

Kotten: Kul att ni hitta så fin spjälsäng. Vi ska nog börja ge oss ut och kolla på lite yard sales nu framöver på helgerna. Som du sa MissMarti....fritt fram för shopping....struntar i att jag skulle vänta tills i september

• CindysMamma

Hej.

tack för alla Välkomnanden :)

Känner oxå av stramandet, fast inte vid några speciella tillfällen, det kan strama till i bland bara ..
    Har dock känt "knackningar" 2 gånger och en Massa bubbel, så jag hoppas att det är rörelser ;)

På fredag ska jag och sambon på RUL, får se vad vi får för BF då..
    Enligt VUL:et i v 8 så var det den 28/12, men hon påpekade oxå att bebisen kunde ligga ihopkrupen..
    Och enligt Mensen så är det den 25/12..
    Hur det än blir, så är det välkommet :)

/Emelie

Svar på tråden BF framåt jul 2009, del 2!