• Missvampiria

BF framåt jul 2009, del 2!

Här samlas vi som efter lång tid och många försök äntligen lyckats bli gravida! Antingen på egen hand eller med hjälpa av bla. IVF.

Både gamla och nya medlemmar som är beräknade att föda runt jul 2009 är välkomna! {#lang_emotions_smile}

~Neo 16/1-07 och Bebis i magen med BF 26/12-09~
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-16 19:27
    Länk till gamla tråden:

www.familjeliv.se/Forum-7-139/m43220143.html
  • Svar på tråden BF framåt jul 2009, del 2!
  • MissMarti

Hej Hej
    Jag ska på ett tillväxt UL den 23/11 och då ska kejsarsnittet planeras...är i vecka 34 då...inga UL innan dess...
    Idag la ja upp en ny bild på magen med =) men usch va ja fått bristningar...inge vidare kul men va gör man??? hmm inget lär sig leva med de... ska egentligen inte klaga på de för vi hade turen att ens kunna bli gravida...så de e väl egentligen inget att klaga på..synd bara att man inte kommer känna sig assnygg i bikini sen då...men men lite klaga får man göra...

Lumix: Jo ja har vart på vattengympa eller ja gå på vattengympa...jätteskönt är de ju!!

• MissMarti

är de bara jag eller är ni fler som e helt galet trött nu??? Ja har vart upp en timma o känner att ja skulle behöva sova 5 till typ..järnvärdet ligger bra...så de e inte de ja har brist på...förra veckan sov jag otroligt dåligt...va uppe o kissa en gång i timman på nattten men nu de 2 sista nätterna har nog bara vart uppe 3 gånger eller nått så ja känner mig rätt pigg när jag vaknar.. men blir helt fördig efter nån timma...
    hmm vilka skumma problem man har nuförtiden med =) hehe

• Waiting 4U
    MissMarti skrev 2009-09-30 10:35:39 följande:
    är de bara jag eller är ni fler som e helt galet trött nu??? Ja har vart upp en timma o känner att ja skulle behöva sova 5 till typ..järnvärdet ligger bra...så de e inte de ja har brist på...förra veckan sov jag otroligt dåligt...va uppe o kissa en gång i timman på nattten men nu de 2 sista nätterna har nog bara vart uppe 3 gånger eller nått så ja känner mig rätt pigg när jag vaknar.. men blir helt fördig efter nån timma... hmm vilka skumma problem man har nuförtiden med =) hehe
    Så fin mage du har!
    Börjar med få bristningar, men det kan jag ju leva med speciellt då vi haft sån tur & blivit gravida!

Känner igen det där med tröttheten. Känner mig också jätte pigg & glad när jag går upp på morgonen men efter någon timma eller så, så vill jag bara lägga mig igen. Men det är ju inte varje dag som tur är... peppar peppar!

Har börjar få foglossning nu med, inte så kul men det är inte några jätte besvär...ännu! Känner mig som en pingvin när jag är ute & går med hundarna bara!
  • Missvampiria

Tack för grattiset Waiting 4U

Jag börjar bli trött efter lunch, känner att jag skulle kunna sova middag, men det blir ju inte av så jag däckar i soffan vid 8-9 istället...

Jag tänkte ju köpa årskort på simhallen nu när jag går hem med h-penning, men det blir nog att gå ner och köra 1 eller 2 pass i veckan med vattengympa istället

• Missvampiria

Tänkte lägga ut ny bild på magen, men upptäckte att den vi tog imorse blev helt suddig så vi får göra ett nytt försök ikväll...
    Tycker inte magen har växt någonting dom sista 4 veckorna. Ska till BM och mäta imorgon så då får vi väl se om den växer som den ska *hoppas* Bebis sprattlar runt massor i magen så den verkar må bra iallafall...

• Missvampiria

Flyttar fram listan lite

DECEMBERLISTAN för oss som Kämpat, Väntat & Längtat:

09: Poddan (2 år, 11 månader)
    13: MissMarti (1år, 4 månader) riktigt BF 30/12 men pga KS blirt BF runt Lucia
    15: julbebis09 (ca 4 år)
    15: Satin (3 år)
    15: Waiting 4U (ca 4år)
    15: Diggiloo (ca 7-8 år)
    17: Bel (2 år)
    19: lyckospeja (3 år, 3 månader)
    21: vi och lilla hjärtat (2 ½ år)
    24: Sessan4 (5år)
    25: Fido81 (2,5 år)
    26: Lumix (ca 4 år)
    26: Missvampiria (ca 1,5 år)
    28: Pantalaima (2,5 år)

Januari
    1: Kotten7381 (ca 2½år)
    2: Lastbilslillan (ca 1,5 år)

• Poddan

Tänkte bara ge ifrån mig ett litet livstecken... Följer tråden dagligen, men har inte tagit mig för att skriva. Förutom att jag för tillfället är arbetssökande och håller på att gå upp i atomer för att tiden går såååååå långsamt, så mår jag och lill* Puffen bra. Magen, liksom resten av mig, växer så det knakar. Är lite avis på er som säger att ni gått upp så lite... Själv är det + 10 kg sen inskrivningen och sen förra sommaren +19... Men de första 9 kg skyller jag på mental stress i och med våra IVF-försök och de blödningar jag hade i början (och kanske en å annan kexchoklad för mycket).

Har i alla fall inga krämpor att tala om, kan promenera utan problem, även om det kommer sammandragningar lite nu och då, men inget som gör ont. Har även börjat simma och ska på vattengympa till veckan.

Hoppas alla mår finfint!

• Missvampiria

Har lagt upp några nya bilder på sovrummet nu om nån är intresserad...

Det kommer även ny magbild senare ikväll eller imorgon förmiddag

• Missvampiria

Så, nu ligger veckans magbilder ute.

Prövade ett par av mina gamla jeans igår, bara för skojs skull och fick dom inte ens över låren Jag misstänkte att det skulle bli så, men det var ändå lite deprimerande... Men men, det är Bebis värd Jag ska jobba hårt efteråt sen för att bli smal och snygg igen

Idag har vi varit till BM, jag som inte tyckte magen hade växt nåt fick en smärre chock när hon sa att den växt 5 cm på 4 veckor! Men det var skönt att höra ändå, jag började oroa mig lite för tillväxthämning...
    Så nu är mitt SF mått 29 cm. Hjärtljudet låg på 145 och mitt blocktryck var bra. Blodprov blev det aldrig idag, det hoppar vi äver till nästa besök som är om 4 veckor igen. Sen skulle det bli lite tätare kontroller.

• Kotten7381

En liten fråga: Vad har ni på er nu när det börjar bli lite kyligare ute?
    Jag har ingen jacka som jag kan stänga snart... ´=)

Svar på tråden BF framåt jul 2009, del 2!