• Missvampiria

BF framåt jul 2009, del 2!

Här samlas vi som efter lång tid och många försök äntligen lyckats bli gravida! Antingen på egen hand eller med hjälpa av bla. IVF.

Både gamla och nya medlemmar som är beräknade att föda runt jul 2009 är välkomna! {#lang_emotions_smile}

~Neo 16/1-07 och Bebis i magen med BF 26/12-09~
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-16 19:27
    Länk till gamla tråden:

www.familjeliv.se/Forum-7-139/m43220143.html
  • Svar på tråden BF framåt jul 2009, del 2!
  • Missvampiria

Fy vad tråkigt MissMarti! Hoppas det inte är havandeskapsförgiftning och att du mår bättre snart.
    Min mage guppar inte så mycket faktiskt, ser lite rörelser utanpå, men inte alls så mycket. Tycker Bebis är lugn över huvud taget. Antar att det börjar blir trångt i magen nu, är inte så mycket sparkar längre, utan mer tryck och drag av armbågar och knän... Och som på bilden jag tog på magen när den måste legat och tryckt ut ryggen just på högra maghalvan

vi och lilla hjärtat: Vad jobbigt med mycket sammandragningar, hoppas det inte påverkat livmodertappen!
    Jag får lite sammandragningar ibland, som när jag stressar, anstränger mig eller när jag är ute och går längre sträckor... Försöker hålla mig ifrån det

• lyckospeja

Ja, här kommer jag med de långa inläggen igen då...

Missvampiria: Tja, där jag bor har vi inte en endaste affär med mammakläder... Tänkte beställa jeans på H&M, men jag vill ha dem i den mörka varianten och den är slut i min storlek såklart. Min vanliga "tur"...
    Skönt med så lite jobbdagar kvar! Själv har jag dryga tre veckor kvar, men iofs så är skolan inte så fysiskt jobbig.
    "Making a mess just like my dad", HAHA!
    Hade varit kul att se hur de ligger i magarna egentligen. Min brukar lägga sig på tvären mest, och tryyycka sig ut så det blir stenhårt på sidorna av naveln.
    Mellandagsrean ja... Hoppas bara bebisen är ute tills dess! Början på december vore inte fel...!
    Köpte också en luddig overall, i brunt med öron. Fast på Lindex. De är så söta ju! Den är i storlek 62. Den första vi kommer ha är en i storlek 56, i mörkblå fleece. Lite tråkigare, men fin iaf.

MissMarti: Tummengrejer är fina! Har ett par bruna strumpor med Tummen på till bebisen. Vi har köpt kläder i storlek 56 och 62 bara. Får väl vara lite stort i värsta fall i början. Vågar inte ta 50 ifall det är en stor klump som kikar ut! Men jag har en liten säkerhetslina då min syster har lite kläder i storlek 50 som vi ska få, att ha utifall att.
    Vild bebis vet jag inte... Men visst rör det sig en hel del om dagarna. Ibland är det mysigt, och ibland är det mer jobbigt (då man inte mår bra i övrigt).
    Vagnen... Tja, har kläder, overall, täcke o filtar, åkpåse, vagnskydd... Tror vi klarar oss bra allihop, inte ger man sig ut i värsta vinterkylan ändå.
    Magen guppar lite ibland, men mest rör sig bebisen ganska lugnt ändå. Det är mest när man byter ställning som busen vaknar till.
    Tradera är bra!
    Ska bada ikväll tror jag. Längtat efter det, och nu har vi igång vintervärmen inne här, äntligen!
    Hade samma hjärtljud o magmått i vecka 28 som du hade!
    Vila ordentligt, även om det är tråkigt. Hoppas du blir bättre snart!

Bel: Åh vad mysigt med en sån där häng-vagga! *lite avis*

vi och lilla hjärtat: Ja, vet inte vad som är normalt ang. sammadragningar. Min bm sa bara att de ska hålla i sig ca en halv minut o sen gå över. Och att det inte är farligt så länge det inte gör ont eller händer regelbundet. Vad det nu egentligen betyder...

Själv har jag märkt att ibland när man går, antagligen lite för snabbt (?) så sticker det till upp i slidan liksom, för varje eller vartannat steg jag tar. Blivit så ca 3 gånger sen i lördags. Vad är det för nåt? Nån som upplevt samma?

• CindysMamma
    lyckospeja skrev 2009-10-07 18:16:19 följande:
    Själv har jag märkt att ibland när man går, antagligen lite för snabbt (?) så sticker det till upp i slidan liksom, för varje eller vartannat steg jag tar. Blivit så ca 3 gånger sen i lördags. Vad är det för nåt? Nån som upplevt samma?
    Sådär har jag oxå, trodde det var sammandragningar först, men näe, de har jag insett att det inte är..
    Men det gör ont, sticker eller krampar i livmodern lixom ..
  • MissMarti

oh va fin din mage är nu!! min mage e ful =(( har så mycket bristningar men den e rund o fin...ska komma ihåg o ta kort sen ja med...har börjat slarva med det...fy på mig =)

den verka ju mysig men samtidigt så fick ja känslan av att den kanske inte är så säker??? men e nog bara en känsla...=)

• Missvampiria
    MissMarti skrev 2009-10-08 17:51:50 följande:
    oh va fin din mage är nu!! min mage e ful =(( har så mycket bristningar men den e rund o fin...ska komma ihåg o ta kort sen ja med...har börjat slarva med det...fy på mig =)den verka ju mysig men samtidigt så fick ja känslan av att den kanske inte är så säker??? men e nog bara en känsla...=)
    Tack Din mage är också jättefin, trots bristningarna!

Tyckte också den kändes lite osäker, men när dom är små ligger dom ju mest stilla och sover så jag tror nog att den är helt säker, den är ju godkänd efter alla "normer"

Inatt drömde jag att jag födde en Adam. När han kom ut var han redan en Adam så vi behövde aldrig tänka på namn till honom *s* Vad sjukt man kan drömma ibland!
    Annars har jag flera nätter i rad den här veckan drömt att vi får en liten dotter...
  • lyckospeja
    CindysMamma skrev 2009-10-07 23:16:13 följande:
    Sådär har jag oxå, trodde det var sammandragningar först, men näe, de har jag insett att det inte är.. Men det gör ont, sticker eller krampar i livmodern lixom ..
    Frågade min äldsta syster igår. Hon hade också haft så när hon var gravid. Kan kännas så när bebisen börjar trycka på nedåt, kommer åt nerver. Ska inte vara nåt farligt. Skönt!
Svar på tråden BF framåt jul 2009, del 2!