Lyckliga slut för stormiga relationer!?
För att sammanfatta det hela kort: Jag blev kär i en kille 2004 och vi inledde ett stormigt av och till förhållande som tog slut helt 2006 då vi hade flyttat ihop alldeles för tidigt i ett renoveringsobjekt.
Jag har inte blivit intresserad av någon annan sedan jag träffade honom, det känns som min livskamrat och jag kan inte se mig ihop med någon annnan.
Jag har sagt upp kontakten flera ggr. efter att vi gjort slut eftersom jag har känslor och han har det inte (säger han). Då bleknar mina känslor men jag blir inte kär i någon annan. Han envisas med att återuppta kontakten efter ett tag eftersom han verkligen vill vara kompis med mig, han tycker att jag är underbar. Nyss hade vi sex igen (för första gången sedan vi gjorde slut), på hans initiativ, och han säger att jag är den bästa han nånsin haft sex med. Vi har haft sex flera ggr och det är verkligen toppen.
Jag trodde vi hade nåt på G igen och vi pratade om det men han säger att han inte har känslor, iaf inga känslor han tänker utforska. Anledningen är att han skäms inför sina kompisar och han har sina PRINCIPER! Han säger att han inte tror på att man kan bli ihop med ett ex och att vi har för mkt i bagaget samt att han oroar sig för vad hans kompisar ska säga (de fick ett skevt intryck av mig i vårt fd. förhållande). Ändå vill han vara kompis med mig eftersom han tycker att jag är rolig, underbar och go. Men han kan inte fortsätta ha sex med mig, fastän vi är singlar båda två och vi tänder på varandra (fortfarande). Han påstår att han letar efter den livslånga kärleken men alla hans förhållanden efter mig har tagit slut när nykärleken försvinner... Han vägrar samtidigt utforska sina känslor för mig eftersom han inte bara "tror på det". Hade vi inte haft ett förflutet däremot så hade han velat utforska detta... Jag hävdar att vi har förändrats massor de senaste 3 åren och att vi visst kan få det att fungera om vi ger det tid.
Vad fasen är det här!? jag känner ju att vi har något eftersom vi är väldigt attraherade av varandra samt att vi är väldigt bra kompisar men han bara förnekar det! Någon som har befunnit sig i en liknande sits med ett destruktivt förhållande p.g.a. starka känslor och uppbrott bakom sig som slutar bra ändå?? Situationer där killar vägrar att känna efter och intalar sig själva att de inte har några känslor?
Jag vill ha era erfarenheter av krångliga killar och par som hittar tillbaka till varandra igen, efter bråk och tid ifrån varandra! Säg inte att jag ska skita i den här killen rakt av, det har jag hört tillräckligt många ggr.
Kan det här bli bra? Han säger att han inte tror på att människor som är menade för varandra hittar tillbaka till varandra förr eller senare. Samtidigt som han letar efter den livslånga kärleken. Hans pappa har krånglat till det ytterligare genom att säga att han minsann har vart nykär i sin fru i 20 år!
ursäkta att det blev långt, egentligen är allt detta svårt att förklara men finns det lyckliga slut?