Skulle du snagga din dotter?
Fast era söner hade fått snagga sig eller?
Snagg är ingen rolig frisyr på någon men nu på sommaren är det säkert skönt både på pojkar och flickor.
Fast era söner hade fått snagga sig eller?
Snagg är ingen rolig frisyr på någon men nu på sommaren är det säkert skönt både på pojkar och flickor.
Som sagt, nu på sommaren är det nog skönt med snagg och håret växer ju ut igen.
Det är lite underligt att sätta en gräns för sin dotter att hon inte får snagga håret medan det är helt ok för sonen. Snacka om att cementera könsollerna. Jag trodde att vi kommit förbi 50-talet?
Är det så att kvinnor alltid ska vara vackra och är det detta vi vill förmedla till våra döttrar? Äh, kyss mig någonstans..
Haha, det känns som att vi backar rent jämställdhetsmässigt. När jag var liten var det ganska vanligt med kort hår på flickor. Själv hade jag stubb och synttofs ett tag. Nu ska alla flickor vara prinsessor med långt opraktiskt hår och ofta är det deras föräldrar som styr dem till det. Likväl som att många pojkar måste vara kortklippta för att deras föräldrar säger så. Utseendet verkar spela större roll för flickor och ordet "söt" dyker upp titt som tätt. Vad ger detta för signaler?
Bite me skrev 2009-07-17 23:03:38 följande:
Bite me skrev 2009-07-17 23:03:38 följande:
Och varför ska du klippa sonens hår om det är så fint?