• Danitra

Skulle du snagga din dotter?

Din dotter i 3-5 års åldern kommer och säger att hon vill ha riktigt kort hår och håller sedan fast vid denna önskan en längre tid, även efter att fått förklarat för sig att det inte går att ångra.

Skulle du låta henne få håret snaggat?
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Skulle du snagga din dotter?
  • frecklefart90

Ja jag skulle plocka fram trimmern.
    Samma om sonen skulle vilja.

• Garderobshylla

Ja om hon vill så varför inte? Men inte raka, där går faktiskt min gräns. Och nej sonen får inte heller raka skallen.

• hallon2

Min 5-åriga dotter vill ha ha en kort fransk page... strax över öronen visade hon.

Nu är hon klippt och hon ser ut som en munk!!! Men hon är väldigt nöjd ;)

• lövet2

Nej, en så liten får inte ännu bestämma sin hårlängd. Från 6-7 år däremot ...

Have a beer!
  • Pormoicheia

Ja varfor inte.

Jag skulle dock klippa det kortare i etapper om det var sa att hon hade  langt har. Da skulle hon kunna saga stopp sjalv om hon markte att hon kanske forhastat sig i sitt val av frisyr.

Apprentice Moraltant *back in action*
  • Pormoicheia

Ja, om dottern verkligen vill alltsa

Apprentice Moraltant *back in action*
  • Elfva

Nej, förmodligen hade jag inte gått med på det, jag tycker man är för liten för att få bestämma sånt... Senare från skolåldern kanske man kan få bestämma sin frisyr, men innan dess tycker jag nog att de vuxna ska bestämma. Det kan vara tufft att förstå konsekvenserna av sitt handlande när man är så liten, det kan nog vara svårt senare också... Däremot hade jag kanske kompromissat lite och låtit henne ha en kort page eller så...

• BlommyNess12

Nej, när man är så liten får man inte bestämma frisyr själv, det får man göra när man är gammal nog att gå till frissan själv.

• HelenaMaria

Fast era söner hade fått snagga sig eller?

Snagg är ingen rolig frisyr på någon men nu på sommaren är det säkert skönt både på pojkar och flickor.

• basio

Nej, absolut inte. Jag skulle inte snagga mina söner heller. Kort frisyr, visst men inte snagg när de är så små.

Svar på tråden Skulle du snagga din dotter?