Skulle du snagga din dotter?
Din dotter i 3-5 års åldern kommer och säger att hon vill ha riktigt kort hår och håller sedan fast vid denna önskan en längre tid, även efter att fått förklarat för sig att det inte går att ångra.
Din dotter i 3-5 års åldern kommer och säger att hon vill ha riktigt kort hår och håller sedan fast vid denna önskan en längre tid, även efter att fått förklarat för sig att det inte går att ångra.
Det är lite underligt att sätta en gräns för sin dotter att hon inte får snagga håret medan det är helt ok för sonen. Snacka om att cementera könsollerna. Jag trodde att vi kommit förbi 50-talet?
Är det så att kvinnor alltid ska vara vackra och är det detta vi vill förmedla till våra döttrar? Äh, kyss mig någonstans..
Har inga egna barn men kort hår är praktiskt, speciellt när man är liten så visst.
Nej, men det hade jag inte låtit sonen göra heller.
ja, om hon verkligen vill under en längre period. just nu vill sonen som alltid haft kort hår, ha långt hår så han kan ha en hästsvans. Så nu sparas det, men det går lååångsamt tycker han Men då har han något att se fram emot. Han är 4 år.
självklart
Jag grundar mitt val i det som jag tycker om större barn och vuxna ang snaggat, långt och allt de där.
JAG personligen tycker inte de flesta kvinnor passar i riktigt kort, snaggat eller rakat hår. Det har med ansiktsformen att göra.
Att män har långt hår tycker jag bara ser smutsigt och ovårdat ut. Även om en man har långt och välvårdat hår så... Näe... Inte min grej... Ryser hela jag!
Ja, jag vet... Det är nån fix idé jag har bara. Men så är det...
Detta gör att detsamma gäller barn i mina ögon. Det har inte någonting med manligt eller kvinnligt. Det är hur JAG uppfattar att det SER ut.