Skulle du snagga din dotter?
Din dotter i 3-5 års åldern kommer och säger att hon vill ha riktigt kort hår och håller sedan fast vid denna önskan en längre tid, även efter att fått förklarat för sig att det inte går att ångra.
Din dotter i 3-5 års åldern kommer och säger att hon vill ha riktigt kort hår och håller sedan fast vid denna önskan en längre tid, även efter att fått förklarat för sig att det inte går att ångra.
Jag fick mitt långa, blonda hår snaggat när jag var 7, efter låååång tids tjat! Ångrade mig aldrig! Det växer ju ut!
ja, självklart. sönerna med.
Nej det skulle jag inte.
Min anledning är att jag själv som 8-åring tjatade till mig en modern hockey-frilla (det var 80-tal..) och mitt midjelånga hår rök. Jag brukade ALDRIG tjata om saker, men nu gjorde jag det och mot alla odds så gav mamma sig. TYvärr ångrade jag sedan det rätt omgående, och fick ångra det i säkert 5-6 år efter det, eftersom mitt hår aldrig blev som innan, och jag än idag inte har lyckats få tillbaka det fina hår jag hade då..
En tonåring som själv går och klipper sig och som kan ta ett "estetiskt beslut" på ett annat sätt hade jag däremot inte motsatt mig.
absolut inte!
Snaggat hår tycker jag kan vara snyggt på män som börjat bli flintskalliga annars tycker jag det ser fotboll hulliganigt engelskt ut! Samma anledning som att jag inte vill att hon tatuerar sig eller pierca sig före hennes eller min sons 18 års dag. Varför se ut som man vill slå ner folk i onödan? & nej, jag har inte gammal modigt tänkande men samhället har det.