Snålt av Max!
Jag och min dotter är vegetarianer och vi äter ibland på Max. De har vegetariskt mål där som heter Greenmål som kostar 61 kronor. Det finns barnmål, så kallad Maxbox som kostar 32 kronor. Maxboxen finns inte i vegetarisk variant vilket innebär att jag måste köpa ett Greenmål till min dotter som alltså kostar nästan det dubbla. Kan då inte Max bjuda på en leksak?
Som idag t ex så handlade vi sammanlagt sex fullstora mål, det var jag, min dotter, min bror, hans flickvän och mina föräldrar. Jag undrade om dottern inte kunde få en leksak men då vill de ha extra betalt för den. Sex mål varav ett fullstort mål till min lilla treåring som knappast orkar äta så mycket och de kan inte bjuda på en leksak?
Visst de ville bara ha tio kronor för leksaken, inte mycket pengar men jag tycker det är själva principen hur svårt kan det tex vara att kunna erbjuda ett barn som är vegetarian att få sin meny i en sådan där pappkartong och få med en leksak utan extra kostnad när hennes meny ändå kostar det dubbla mot andra barns.
Jag kan förstå om t ex jag kommer själv och köper en meny till bara mig att de inte vill ge ut en leksak men när dottern får en helt egen meny, är inte det snålt?