Inlägg från: PennyLane |Visa alla inlägg
  • PennyLane

    Vi som väger tresiffrigt, försöker gå ner i vikt OCH vill bli gravida! #2

    Hej tjejer!

    Jag har letat efter en tråd som denna :) är i och förs ig väldigt ny här på Familjeliv, men vill ändå stötta och stöttas av andra tjejer som har samma mål som jag. Jah väger inte tresiffrigt, men bara 13 kilo under, så jag tänkte att jag kanske kan få vara med här ändå. Vi kämpar ju änså mot samma mål allihop :)

  • PennyLane
    Fläder skrev 2009-07-18 08:28:10 följande:
    PennyLane, välkommen du också. Vad har du för strategi för din viktminskning?
    Tackar :) Min strategi är GI-tänk, utan att vara nitisk, dvs jag hoppar direkt på steg 3, men äter bönor istället för pasta, potatis, ris och bröd, och äter kolhydrater som har GI under 40, och därtill är min tanke att motionera 30-60 min 5-6 dagar i veckan. Jag började i Måndags :)
    Jag har innan hållit på med viktväktarna ( X antal ggr ), Rikshospitalets kur, banandieter, ketosfaser med GI, sunt förnuft...som tyvärr inte fungerade och så nu detta då :) Läste ditt inlägg om negativa testet, trist, förstår att du känner dig deppig, vi får ta nya tag nästa gång...
    Stora My skrev 2009-07-18 07:35:23 följande:
    PennyLane: Klart du får kämpa på med oss.Puchiko: Den rosa lilla flytningen/blödningen kan vara pga äl. Haft så där nån gång jag med.Hej förresten!Hann inte kika in här på vår nya tråd igår. Fullt upp med sommarmarknad, 25-års kalas, träffa kompisar mm. Efter festandet och klasandet (torsdag, fredag) har jag gått upp 1.1 kg. Siktar på att det är borta på måndag. =) Blivit lite småpromenader här de sista dagarna och blir samma nu under helgen. All liten motion är ju bra motion. Klippa gräs och städa bränner ju det med.Vad har jag missat från förra tråden? Såg Maja skrev något om att PuhGirl skulle testa sig?Flädersaft: Väntar med spänning. *håller tummarna*Ha en bra dag allihopa!
    En tackar :)

    Garttis Novianova till plusset!
  • PennyLane
    gemigsinnesro skrev 2009-07-19 21:55:41 följande:
    Hej på er!Hoppas jag får vara med här. Jag började vägen ner i vikt i början av året och vägde då 117 kg! Blev gravid i våras och beslöt då bara att försöka hålla vikten någorlunda genom graviditeten. Tyvärr fick jag missfall i v5+6 den 14/6 och efter lite tröstätande där ett tag beslöt jag att fortsätta försöka gå ner igen med förhoppning att snart bli gravid igen :). Idag väger jag 99.8 kg så det är ju inte tresiffrigt längre och det känns så himla skönt. Varje tappat kilo innebär ju bättre förutsättningar att bli gravid och må bra genom graviditeten. Nu har jag även PCOS så jag behöver nog lite pergotime hjälp med men kroppen mår ju bara bra av att tappa vikt också så jag kör på en dag i taget i väntan på + :)
    Ojojojoj, det var riktigt bra jobbat, grattis till din stora viktnedgång! Beklagar missfallet, och håller tummarna för att det går prima ballerina nästa gång du plussar :)
    Puchiko skrev 2009-07-19 23:55:03 följande:
    nu får menshelvetet komma om det ska komma, blir tokig på att det bara kommer när jag torkar mig. Tappar hoppet om att det tagit sig denna månaden heller eftersom jag har rosa blödningar =(
    uuusch, jobbigt, förstår hur det känns...hang in there girl och testa om nån dag igen, håller tummarna :)

    Flädersaft; Hoppas mensen inte har kommit än för dig!!

    Novianova; Det där kycklingspettet tror jag att jag ska göra nån dag, lät jättegott!

    Är glad idag, för jag har gått ned 1,7 kilo sen i måndags :) Känns riktigt gött!
    Men jag skulle blivit förvånad om jag inte gått ned ngt med tanke på allt jag motionerat den här veckan. Ska börja på gymmet igen efter ett långt uppehåll, det ska bli riktigt skoj. Det svåraste tycker jag när man vill gå ned i vikt är alla sociala
    situationer, där andra människor inte äter som en själv, tex så hade jag en vän på besök i helgen, och vi gjorde kycklinggryta, sallad och ris, och fastän jag inte tänkte ta ris, så blev det så ändå för att det är så gott och dem andra åt det, haha,
    menmen, samtidigt så vill jag inte vara nitisk i detta heller, för det är då som det brukar gå åt h-lvete för mig, precis som du sa Flädersaft, inte för stora förändringar på en gång, då blir det svårt att hålla det. Ha en fin dag allihop!
  • PennyLane
    Puchiko skrev 2009-07-20 12:21:31 följande:
    fast jag har blödningar?
    Ja, jag har läst massa inlägg där tjejer haft rosa blödningar i början av graviditeten, hoppas :)
  • PennyLane
    anli00 skrev 2009-07-21 05:46:37 följande:
    hej hej, en till som försöker få barn, med tyvärr en vikt som heter duga.Jobbar på´t och har sen maj gått ner 12 kg.precis haft ÄL, men är det nån som vet hur länge man har positivt utslag med tester?? eller är det olika från person till person??Fjärde dagen det är riktigt starkt nu....
    Hej vad duktig du är! Grattis, det är fantastiskt jobbat av dig att ha gått ner så mycket :) Tyvärr, får jag nog säga som dom andra; google´s got the answer, har tyvärr inte så bra kolla, men sexa på ;)

    Flädersaft; Tack ska du ha ( värmer gött i själen ) och du..vad duktig du är som cyklat till jobbet, hoppas du inte får din mens, utan ett plus istället ;)

    Puchiko; Säger som Flädersaft, hur går det? Håller tummarna.

    Novianova; Smaskiga drömmar är aldrig fel, själv drömde jag om Wentworth Miller
    (Michael Scoldfield i Prison Break ) häromnatten ;)

    Har motionerat som en tok i några dagar, hoppas det ger resultat fastän jag fuskar lite, hihihihihihi
  • PennyLane
    Fläder skrev 2009-07-23 06:37:06 följande:
    Åååh... Förbaskade kropp! Idag fick jag mensen... Cykeln blev på 37 dagar! Usch... Nu ska jag gå och vara bitter idag... Men jag får tänka som så, ytterligare en månad att gå ner i vikt på. Blää.... En sån här månad hinner man ju verkligen hoppas en hel del! Bläbläbläblä....
    Näää vad trist :(
    Känner med dig
  • PennyLane
    Puchiko skrev 2009-07-24 16:20:12 följande:
    Har inte varit inne på några dagar, har jobbat som en tok och umgåtts med en tremånaders goding =) Man blir inte alls sugen när man är kring såna småttingar ;) hihiBlödningarna verkar avta *peppar peppar* Dock har dem varit lika rosa hela tiden och fortfarande bara när jag torkar mig. Har fått symtom dock, illamående, pirr i tjejmagen, halsbränna, ömma bröst.. så vet inte alls.. är kanske något där inne trots allt? Vågar dock inte hoppas =( Ska testa om en vecka tänkte jag =)
    Hoppas för din skull :)
    MaryLi skrev 2009-07-24 10:05:37 följande:
    Härligt med semester!Själv har jag många veckor kvar på jobbet. Inte för att det gör så mycket, känns lite lyxigt att ta semester sedan när alla andra har kommit tillbaka. Och en vecka i Grekland lockar för vår del. Dessutom är morgontrafiken super just nu!!! Såg ni på Ernst igår? Själv blev jag helt supersugen på det han lagade till. Speciellt den med parmaskinka, getost och fikon. Får övertala mannen (som inte tycker om ost) att vi borde äta det imorgon!

    Åh vad avundsjuk jag blir...Grekland, vill också åka!!!!
    Marge skrev 2009-07-23 19:37:59 följande:
    Hej brudar!Är ny här på FL.Vill bara säga att jag är medlem i er "klubb" och nu idag har plussat! Dessutom på första försöket. Så kämpa på, det finns hopp!
    Välkommen! ( jag är också ny här ) och STORT GRATTIS!!! Vad spännande och kul!

    Hej tjejer!
    Hur är det med er? Själv så har jag fuskat lite för mycket, för jag har gått upp 3 hekto, sen i måndags...var ju så lycklig för jag hade gått ned 1,7 kilo. Och jag har ju motionerat jättemycket, men som sagt, fuskat lite väl mycket...väger nu 86,3 kilo...men ikväll följer jag iaf GI-metoden...rödvin och ost, hihihihihihihi!!!
    Hoppas på ett plus i Augusti eller September :)
  • PennyLane

    Hellojsan girls!
    Välkommen Sötgrodan, och vad duktig du är som har gått ned så mkt sen midsommar!!! Jättebra jobbat. Själv så har jag råååfuskat hela helgen och smockat i mig pizza, chips, choklad och coca cola, och det syns ju direkt på vågen, så det e bara på´t igen, springtur imorrn på en halvtimme!

    Flädersaft; Förstår att du är ledsen, och det måste du få vara också, jag tror att det är lättare att acceptera om man tillåter sig att vara deppig och konstaterar att
    " Ja, nu e jag ledsen för att mensen kom ". Då tror jag att man snabbare mår bättre, istället för att trycka undan. Du ska se att det tar sig snart, och att du får en ljuvlig liten bebbe :)

    Puchiko; Håller tummarna ännu för dig :)

    Hahahahah idag så började jag tjata på min sambo att vi skulle skaffa undulatungar, och jag tyckte det lär jättebra tills min kille sa; " Men du älskling, e det inte egentligen så att det är en bebis du vill ha och inte några fåglar? " Eeeehhhh...jo, ska nog inte skaffa några fågelungar ;)

    Ha en fin kväll allihop, kram

  • PennyLane

    Stora My skrev 2009-07-27 12:12:16 följande:


    Håller förresten med Flädersaft att julen är långt borta. Jag älskar också julen, med start i november ungefär. Tills dess får man se fram emot sensommar, kräftskiva, härligt röda och gula löv och klar, frisk luft, myskvällar med tända ljus, första snön osv. Sommaren är inte slut än, det blommar för fullt i min trädgård.
    Håller med dig, ser fram emot kräääftor!!!!! Muums

    Flädersaft; Hahahahah, vilken bild! Små undulatungar som flaxar ut, hahahah, skrattade gott åt den bilden jag med :)

    Idag när jag ställde mig på vågen, så hade jag ju självklart gått upp i vikt efter helgens synder, men kände mig jättesvullen, så då gjorde jag ett ÄL-test och streckan var nästan lika starka, så jag antar att jag har ÄL nu ändå?
    Misstänkte det efterssom jag haft kletflytningar och lite ont i magen, och idag så kom det lite blod också ( jag blöder ibland under ÄL ) men det är för tidigt, jag trodde jag skulle ha ÄL på fredag, eftersom jag fick min mens den 14:e, skulle haft den 9:e, men eftersom jag blev galet skengravid så lät mensen vänta på sig.
    Så vilken tur att jag och min kille sexat lördag och igår, det är ju lika bra att sexa på varje dag under hela veckan, eller hur? Om inte annat så är det ju bra träning ;)
  • PennyLane

    Ok tjejer, tack ska ni ha för peppningen, då kastar jag mig över min man när han kommer hem :)

    Stora My: Bra jobbat att du slutade röka i fredags, jag har varit snusfri nu i sju månader och vet att det är ett hell dom första dagarna, men det går raskt över faktiskt. Dom första tre dagarna är dom jobbigaste enligt mig, go on girl, u can do it!

    Päronsplit; duktig du är :) Jag hade inte klarat att ta bara en tårtbit när hundögonen börjar titta på en och säga " Men duuuu, ska du inte ha en liiiten bit till då? "

    MaryLi; Avundsjuk jag blir, vill oxå bo så fint i naturen :)

    Ok tjejer, tack ska ni ha för peppningen, då kastar jag mig över min man när han kommer hem :)
    Skulle ju vara väldigt skoj att faktiskt ha en bebbe i magen snart, istället bara för att få frågan om man e gravid när man inte är det...grrrr, blir så trött på okänsliga människor. Måste dela med mig av mitt värsta sånt minne; Var inne i en butik och skulle handla, när kassörskan glatt säger " Åh, jag ser att du ska ha snart också" och blänger på min mage. " Nej, det ska jag inte" svarar jag och kinderna blir röda av skam och ilska " Är du säker?" frågar kassörskan...Eh, jag tror jag skulle veta om ifall jag var höggravid eller inte, tack! Till slut så skyllde hon iaf på att kläderna gjorde att jag såg gravid ut...grrrrr, give me a real baby nuuu!!

Svar på tråden Vi som väger tresiffrigt, försöker gå ner i vikt OCH vill bli gravida! #2