gemigsinnesro skrev 2009-07-19 21:55:41 följande:
Hej på er!Hoppas jag får vara med här. Jag började vägen ner i vikt i början av året och vägde då 117 kg! Blev gravid i våras och beslöt då bara att försöka hålla vikten någorlunda genom graviditeten. Tyvärr fick jag missfall i v5+6 den 14/6 och efter lite tröstätande där ett tag beslöt jag att fortsätta försöka gå ner igen med förhoppning att snart bli gravid igen :). Idag väger jag 99.8 kg så det är ju inte tresiffrigt längre och det känns så himla skönt. Varje tappat kilo innebär ju bättre förutsättningar att bli gravid och må bra genom graviditeten. Nu har jag även PCOS så jag behöver nog lite pergotime hjälp med men kroppen mår ju bara bra av att tappa vikt också så jag kör på en dag i taget i väntan på + :)
Ojojojoj, det var riktigt bra jobbat, grattis till din stora viktnedgång! Beklagar missfallet, och håller tummarna för att det går prima ballerina nästa gång du plussar :)
Puchiko skrev 2009-07-19 23:55:03 följande:
nu får menshelvetet komma om det ska komma, blir tokig på att det bara kommer när jag torkar mig. Tappar hoppet om att det tagit sig denna månaden heller eftersom jag har rosa blödningar =(
uuusch, jobbigt, förstår hur det känns...hang in there girl och testa om nån dag igen, håller tummarna :)
Flädersaft; Hoppas mensen inte har kommit än för dig!!
Novianova; Det där kycklingspettet tror jag att jag ska göra nån dag, lät jättegott!
Är glad idag, för jag har gått ned 1,7 kilo sen i måndags :) Känns riktigt gött!
Men jag skulle blivit förvånad om jag inte gått ned ngt med tanke på allt jag motionerat den här veckan. Ska börja på gymmet igen efter ett långt uppehåll, det ska bli riktigt skoj. Det svåraste tycker jag när man vill gå ned i vikt är alla sociala
situationer, där andra människor inte äter som en själv, tex så hade jag en vän på besök i helgen, och vi gjorde kycklinggryta, sallad och ris, och fastän jag inte tänkte ta ris, så blev det så ändå för att det är så gott och dem andra åt det, haha,
menmen, samtidigt så vill jag inte vara nitisk i detta heller, för det är då som det brukar gå åt h-lvete för mig, precis som du sa Flädersaft, inte för stora förändringar på en gång, då blir det svårt att hålla det. Ha en fin dag allihop!