• Josse B

vi med bf runt 19 aug som vill följas åt ;)

Hej hej, jag är beräknad 20/8..men hoppas som många fler att bebisen ska titta ut tidigare. Förra gången jag var hos BM var bebisen ruckbar, hoppas att den är fixerad nu på måndag när vi ska dit!
    Magen har inte sjunkt ner ännu. Har hört att sjunker den så kommer bebisen innom 2 veckor...(vet inte om det stämmer??)

Vägde mig också idag...har gått upp 20kg...ops!! Vägde 55, och nu är man uppe i 75 har aldrig vägt så mycket men jag försöker endå hålla igång och vara ute och promenera men fler kilon kommer det ju att bli innan det är dags, så nu känner man sig tung! samla vatten har jag också börjat med, får ont i fötterna efter jag har vilat de, så nu börjar det bli lite jobbigt men ack så trevligt endå!

• Josse B
    vickey skrev 2009-07-17 19:56:44 följande:
    tror att vår lille är fixerad ,var ruckbar endast för två veckor sedan och magen har sjunkt...
    Ja, då är det nog inte länge kvar för eran del!!
  • Josse B
    vickey skrev 2009-07-17 21:46:08 följande:
    ;) vi får väl se ...hur mår ni annars då tjejer? fler som har onda sammandragningar? i dag o i natt har varit jätte jobbigt,vaknat av att jag haft ont i ryggen, bäcknet, i dag har jag haft molnande värk hela dagen... o inte över än... kanske liten som säger att han vill ut snart ;) .*hoppas o längtar *
    Har inte så mycket sammandragningar, kommer för det mesta på kvällen, natten. Det som är lite jobbigt är den brännande strålande smärtan mot underlivet som man nu känner ofta när man är ute och går. (bebisen ligger väl mot en nerv)
    Men jag har märkt att mjölkpruduktionen är på G, kommer någon droppe ibland och det ser jag som positivt.
  • Josse B
    Sazee skrev 2009-07-26 23:11:45 följande:
    Välkommna alla nya. ;)i tisdags var vi hos barnmoskan och fick då reda på att bebben nu är fixerad och redo att komma ut ;) Så nu är väskan packad, säng och vagn bäddade osv osv för att göra oss redo. och oj vad vi längtar! :D:D
    Va skoj!!!
    Ja, min sambo sa idag att magen har sjunkigt mera...så man får väl hoppas att våran lilla också gör sig redo, vill gärna få lite tidigare än beräknat!
    Ska till BM nästa måndag så då får man se vad hon säger..men jag hoppas att hon har fixerat sig.
  • Josse B
    Vaniljkyss skrev 2009-07-27 17:13:47 följande:
    Min bebis är också fixerad men BM sa att det kan dröja ändå... Väskan är i stort sett packad. Skulle gärna att bebis kikade ut bf- då jag har halsbränna från hell och ingenting hjälper, foglossning och nu svårt att sova... Som jag skrev ovan, det trycker på nedåt så man är kissnödig HELA tiden... fast ni förstår säkert EXAKT vad jag pratar om
    Jag förstår dig, har också en fruktansvärd halsbränna nu...och det blir värre på kvällarna, jäkla jobbigt! desamma gäller detta eviga kissande....känns som man är vaken hela natten, sover ca 2 timmar och sedan så är det dags igen. Känner nu att det ska bli skönt att få ha sin egna kropp igen fast det är mysigt att känna detta lilla liv röra sig inuti magen. Tänk att det är en liten bebis där inne!!!
  • Josse B
    bonsai skrev 2009-07-28 13:28:21 följande:
    Förresten, vart bor alla? Jag bor i Stockholms skärgård och är 28 år.
    Bor i Skellefteå, 29 år.
    evelina85 skrev 2009-07-28 13:54:20 följande:
    kikar in här ja med, har BF den 23 aug. verkar som att nästan alla ska ha då...jag e super trött på att vara gravid nu, vill bara få ut bebben nu, så man kan röra sej utan att ha ont överallt....ni som har halsbränna, vad tar ni för tabletter mot den???jag har oxå halsbränna, men känner knappt av den längre, har börjat med losec mups o dem skulle jag inte klara mej utan... (ett litet råd)
    Köpte losec i dag! så jag hoppas att de ska hjälpa bättre har innan tagit samarin och Novalucol...kan säga att samarin är bättre än novalucol. Men nu hoppas jag att det ska sluta bränna med losec!
  • Josse B

Hej AdoXa, och tack för tipsen! Nu med första barnet så vet man ju inte vad som väntar.. men det sägs ju att avslappning är a och o. Och jag ska verkligen försöka slappna av när det är dags

Lycka till med flytten!

• Josse B

Jo precis.. losec mups, det var den som apoteket personalen tipsade mig om. Och den funkar super!!

• Josse B

Trodde att vi var klara med allt, men igår när jag skulle ställa upp skötbordet (köpte ett från IKEA "spoling") så visade det sig att det var aldeles för stor för våran toa, så nu blir det att köpa ett vägghängande istället...ohhh..känns så surt ! tyckte ju det andra var så praktiskt...men men, var och kollade på babyproffsen och hittade ett som var helt ok, så det ska inhandlas istället. Nu är det ju som sagt sista rycket!!

• Josse B
    Sazee skrev 2009-07-31 17:05:41 följande:
    Josse B skrev 2009-07-31 16:44:40 följande:
    finns ju annars ett vägghängande på ikea, antilop - de har jag. :)
    Jo jag såg det...men nu är det så att det är ca 20 mil till IKEA, och det jag kollade på, på babyproffsen hade ett helt ok pris. Kollade först på ett annat men det låg på 1700:- huga!
    Men hade jag närmare till IKEA så skulle jag ha köpt det!
Svar på tråden vi med bf runt 19 aug som vill följas åt ;)