• Josse B

vi med bf runt 19 aug som vill följas åt ;)

Sazee skrev 2009-07-31 18:33:35 följande:
    ah, attans då! :/ Själv är man bortskämd med att ha ikea på nära håll ;)
    Ja, sådan tur har man inte..hehe

En fråga är det någon här som har börjat få ilningar i benen? Det strålar som ner i benen, undrar om det beror på att barnet klämmer någon nerv eller nått.
  • Josse B
    Sazee skrev 2009-07-31 23:17:38 följande:
    Josse B skrev 2009-07-31 22:57:43 följande:
    jag har fått de ibland, men har fått svaret att de är nerver som kommer ikläm.
    Ja, det måste ju vara det som det beror på. Men som sagt skönt är det inte.

Kaffetjej: Du får beklaga dig hur mycket du vill, på något underligt sätt så brukar det kännas bättre efter att ha fått ventilerat
  • Josse B

ja, tänk nu börjar det närma sig 17 dagar kvar +- 14, hoppas att det inte blir +14 för då storknar man ju!
    Jag försöker också känna efter, men inget verkar vara på G, har inte märkt av något om den berömda "slemproppen" så den sitter säkert kvar, och inga konstiga sammandragningar, har enbart mera ont i fötterna, men en sak som jag märkte igår var att det kom ganska mycket råmjölk från "tissarna"...
    Ska ialla fall idag till BM så då får vi se vad hon säger, ska idag fråga om hon kan känna hur stor bebisen är, om det är en lillfis, normal, eller en sumo.
    Ha det bra!

• Josse B
    Amnas skrev 2009-08-03 13:02:24 följande:
    Jag har blivit så rastlös. Denna väntan kommer kännas evig. Måste sysselsätta mig med något. Har redan sytt en del saker till lillan. BF 21 augusti. Har också ett tryck neråt urinblåsan, men det är de ända tecknen, så det lär nog dröja. Var på ultraljud förra veckan, då vägde bebben 3kg.
    Va duktigt du är! jag skulle också vilja kunna sy

Vaniljkyss: Det är säkert slemproppen som är på G (jag vill också se rosa!) hehe Hur gick det hos BM? jag ska inte dit förrän halv 4.
  • Josse B

Jag har just kommit hem från BM och nu är våran lilla fixerad!! Ligger i mitten av kurvan och har gjort det hela tiden, har aldrig gjort någon utstickare någon gång. Så hon tror att det är en normal stor bebis...men som sagt, det går inte att säga säkert. Och alla värden var bra Så nu är det bara att vänta!!
    Vaniljkyss: Jag håller hoppas också att det blir ditt sista BM- besök

Mickan21 skrev 2009-08-03 15:29:04 följande:
    Hej får man hoppa in i tråden=) Vi har bf 23 augusti=)Tror nog inte att den är påväg än i alla fall har inga känningar och som först föderska ska det ju tydligen vara vanligt att gå över tiden....
    Hej och välkommen Mickan, ja som du säger så är det ju vanligast att man går över..men vi hoppas att vi inte hör till de..hehe

In love: Du får gärna berätta om din förlossning som du hade med flickan om du vill, tex vilken bedövning, hur långtid det tog etc.
    Och som sagt, bebisen kan ju hinna vända på sig innan det är dags. (jag håller tummarna ) Men som sagt det är inte länge kvar tills du får träffa din guld klimp 10 dagar!! Men hur känns det att ha ett snitt inplanerat? känns det som man blir lite snuvad på förlossningen? eller skönt att veta när bebisen ska komma etc?
    När jag var yngre så sa jag att jag aldrig skulle föda vaginalt utan skulle bli snittad, men med åldern har jag nog vuxit för jag känner mig inte nervös inför förlossningen utan det ska mera bli spännande, och jag ser fram emot det.

Ha det gott! Nu är det dags för mat
  • Josse B

In Love: Har varit inne och läst din förlossningsberättelse och jag blev glatt överraskad Det verkar ju ha varit en toppen förlossning. Och den tog inte så lång tid. Och denna förlossning som du har framför dig kommer att gå bra den me`! Oj, vad spännande detta ska bli! Inte många dagar kvar nu!

Ja det börjar närma sig och våran hundvakt som ska ta hand om hunden när det är dags far till Stockholm nu i helgen...så efter helgen får det börja tycker jag.
    Men min sambo vill inte att det ska börja förrens efter 2 veckor pga att de har så mycket att göra på jobbet. Men som sagt, man får ju inte bestämma

• Josse B

Jag hoppar också in!

3/8 Kaffetjej, 29 år, väntar 1:a barnet Skåne
    12/8 Carne, 24 år, 2:a barnet (tjej), Vänersborg
    14/8 CHARLATAN, 22 år, väntar 1:a barnet (tjej), Örebro
    19/8 Vaniljkyss, väntar 2:a barnet V:a Götaland
    19/8 Vickey ,26 år,väntar första barnet(pojke), Österlen
    20/8 Josse.B 29, första barnet, Skellefteå
    22/8 Ramiss, 30 år, väntar 3:e barnet (pojke), Bålsta

• Josse B

Jag håller med dig Vickey, det är inte lätt när man är förstföderska..man vet som inte vad man ska leta efter. Men för mig är det som stilla, har som inte haft några samandragningar( har inte direkt känt några under hela graviditeten), och ingen slempropp, bara strålningar ner i benen.
    Men jag hoppas att det snart är på G!

• Josse B

Vad många som det verkar vara på G för...jag vill också ha sammandragningar, förverkar, då skulle det nog kännas som att det är på G!
    Diamant 78: Jag hade också funderat på att åka till stranden..men som sagt, orken finns inte där. Så jag tror att jag ska göra som du och Sazee baka! får väl googla fram nå bra recept på goda kakor!

Svar på tråden vi med bf runt 19 aug som vill följas åt ;)