• Peztis

Trötthet e semester..?

Känner tyvärr igen känslan men för mig beror det på för mycket jobb på ett ställe jag inte trivs, en jobbigt vinter och vår med mycket sjukdomar, stora händelser... jag är helt slutkörd och nu denna första semestervecka har jag inte kunnat sova, somnade vid 3 i natt och sedan upp vid 8...

Är otroligt stressad just nu, gifter mig om några dagar och sedan ska vi iväg två veckor och allt är inte färdigt än...

Man kan vara trött på många oilka sätt. Det har hänt mycket just nu flör dig under en kort tid och hjärnan går antagligen på högvarv utan att du är medveten om det.

Tillåt dig själv att vara trött några dagar, bra att du ställde in kvällens planer.

Det du ska vara uppmärksam på är hur du mår utöver tröttheten. Äter du ordentligt? Somnar du och sover hela natten? Huvudvärk? Yrsel? Känns allt du ska göra som ett stort projekt, ett jättekliv som måste göras för att komma igång med minsta lilla sak?

Om ja, då bör du nog vara på din vakt så du inte blir helt slutkörd, "går in i väggen".

Har du kollat dina blodvärden? Kanske järnhalten är lite låg?

Tror inte att du behöver vara orolig, dock. Man blir trött emellanåt men det viktiga då är att faktiskt ta det lugnt och låta sig vara trött!

Lycka till med försäljning av lägenheten och grattis till huset!

Svar på tråden Trötthet e semester..?