Inlägg från: 2Mama |Visa alla inlägg
  • 2Mama

Häck-fråga

Har varit och tittat på ett hus som vi gillar men trädgården är inte kul då den inte är insynskyddad alls. Finns bara en låg mur runtomkring (hörntomt) plus nyplanterad häck. Undrar om det finns häck att köpa som vuxit en bit (typ nån meter) eller måste man vänta i flera år på att den nuvarande häcken ska växa upp? Är trädgårdsnovis så det här är säkert en dum fråga men den som inte frågar får inget svar!

• Svar på tråden Häck-fråga
  • 2Mama

SagaLee: Vad pratar vi om för kostnader? Mitt liv har bara bestått av balkongblommor men jag antar att det är lite dyrare att ha trädgård ;)

• 2Mama

Kollat lite på nätet på "färdiga" häckar men de är ju som ni skrivit dyrt. Mne kanske man skulle kunna göra ett "blommande staket" istället. Hmm får väl gå till olika plantskolor o kolla om det blir aktuellt med husköp. Vill ju ha något ganska lättskött alternativ då jag inte har några "gröna fingrar" (lyckats döda de flesta blommor/växter jag ägt).

• 2Mama

Tog reda på hörntomts-reglerna häromdagen- inte så kul att tvingas ha "hål i häcken"!

Svar på tråden Häck-fråga