Vi med inflamatorisk kronisk tarmsjukdom
Har du oxå en inflamatorisk kronisk tarmsjukdom? Välkommen då!
Har du oxå en inflamatorisk kronisk tarmsjukdom? Välkommen då!
tråkigt att höra att så många av er verkar befinna er i en del svåra skov, en del mindre men ja. jag lider med er, har ju själv haft ulcerös kolit i 7 år snart. dock är jag stomiopererad (hela tjocktarmen borta) så jag mår ju mycket bättre nu. ska få ira nu i mitten på oktober så då hoppas jag att jag ska kunna vara utan påsen permanent. å inte behöva ta tillbaka den. det enda som lindrat för mig å säkert för en del andra av er är ju just det att man inte är ensam. känns skönt att det finns ställen som här där man kan prata med andra i liknande situationer. kram på er alla!
Ankra75: har du gjort någon coloskopi och fått någon diagnos??
Fick idag reda på mitt värde på avföringsprovet calprotectin det var 598. Är det högt?? Jag får för mig att det inte är så farligt högt??? eller är jag helt ute och cyklar. Har försökt kika runt på nätet om detta men inte fått nån klarhet. Nån här som vet va ni hade för värde och va ni sedan fick för diagnos??
lottalök: Ditt värde är högt normaltv är under 50 på vuxna
Nindë Amandil skrev 2009-09-20 21:22:23 följande:
Håller med som tidigare skrivit att jag är glad att man kan skriva lite här. Nu är jag väldigt ny här. Men allt är väldigt nytt för mig med det är väl därför som man har så mkt frågor. Väntar och Väntar på tid för coloskopi. Vill bara ha det gjort så man vet och kan få hjälp.