Inlägg från: flamingo86 |Visa alla inlägg
  • flamingo86

min man röker heroin! Hjälp

Hej vännen!

Min sambo är nykter heroinmissbrukare sedan två år tillbaka. Han lever idag med metadon och har tidigare missbrukat heroin i 12 år.

Kan förstå vilken sits du sitter i och jag har själv varit där. Anar att ni är i det "milda" stadiet nu? Han kan fortfarande "kontrollera" det någorlunda? Sök hjälp nu. Heroin är heroin! Glöm inte det.. Oavsett om det röks eller injekseras så är det lika farligt och liga jävligt!!!

När jag träffade min sambo hade han nyss kommit ut från behandlingshem för femtioelfte gången. Vi hade det bra en tid tills jag började ana att något inte stod rätt till. Jag har vetat sedan tidigare att han missbrukar heroin nästintill alltid.
    Det började som vanligt med röka.. Lite på helgen.. På fredagen sedan på lördagen och sen lite på söndagen (han skulle ju bara göra det på helgen) När det sen kom då han började bli dålig på måndagen och sedan blev det bara mer och mer hela tiden.

Efter bara någon månad så kände jag på mig att något var väldigt fel och jag letade då igenom allt hemma! Kollade överallt och visst fann jag hans små verktyg under badkaret.
    Min sambo har alltid varit ärlig emot mig. Han har aldrig ljugit för mig vilket känns skönt utan vi har alltid pratat igenom saker och ting och sen försökt göra det bästa av det.

När jag träffade honom stod han som aktiv sökande till metadonprogrammet. FYRA ÅR STOD HAN I KÖ!

Vet inte hur länge din man hållit på med detta? Ni måste söka hjälp nu. Det finns inte någon återvändo för den jävla skiten.....
    Om det inte fungerar med något så sök metadon eller Sub.. Utan min sambos metadon hade han varit död i dag....

När min sambo tog heroin blev han "slö" Satt och sov typ.. Nickade till hela tiden, tappade ciggen i sängen, soffan osv osv osv osv.. USCH.... I början satt han ju inte såhär.. Då var han väldigt snäll, omtänksam, jobbig och så jädra kärleksfull. men när det sedan blev mer och mer så var det ju bara en katastroff. Min sambo började också ta benzo för att få ännu värre verkan och värre blev det.

En vecka innan vår son föddes fick vi meddelande om att han blivit antagen till metadonprogrammet och var välkommen för avgiftning!

TACK GODE GUD FÖR METADON!!!

Hör av dig om du vill prata eller fråga något mer. Du kan skriva till mig här på FL. Min sambo hjälper dig säkert gärna också..

Tänker på dig

• flamingo86

Läste nu att han blir dålig också..

Hoppas att allt löst sig och att han klarar hålla sig ifrån det...

Svar på tråden min man röker heroin! Hjälp