• Livsglädjen

EPT (extremly pre term/extremt mycket för tidigt födda barn) tråd nr 15

Vi snackar om det mesta som har med extremt mycket för tidigt födda barn i den här tråden.

Dessutom försöker vi vara ett stöd för varandra i en av de största och mest kaosartade händelserna som inträffat i våra liv!

Vi välkomnar alla intresserade till vår tråd, men främst alla föräldrar som har fått barn extremt mycket tidigare än beräknat förlossningsdatum!

Både nyblivna föräldrar och vi/de som har lite äldre barn är välkomna!

• Svar på tråden EPT (extremly pre term/extremt mycket för tidigt födda barn) tråd nr 15
  • gosnosens mamma

Hej! Hänger på den här tråden! Vår kille föddes i vecka 26+5! Han är nu 4 månader och världens sötaste. Han ler och är jättesocial! :)

• Livsglädjen

gosnosens mamma skrev 2009-07-20 12:37:13 följande:

Hej! Hänger på den här tråden! Vår kille föddes i vecka 26+5! Han är nu 4 månader och världens sötaste. Han ler och är jättesocial! :)
    Välkommen !
    Han var tung för att vara född i v 26! (bara positivt när de ska envisas med att komma för tidigt ).
  • gosnosens mamma
    Livsglädjen skrev 2009-07-20 12:41:58 följande:
    gosnosens mamma skrev 2009-07-20 12:37:13 följande: Välkommen ! Han var tung för att vara född i v 26! (bara positivt när de ska envisas med att komma för tidigt ).
    Ja, han låg 10 % över snittet så det var skönt. Han kom aldrig under kilot heller! Duktig kille! :)

Hur gammal är ditt barn nu?
  • Emmy K

välkommen i gänget gosnosens mamma

Oj sofie och laura
    Jag trodde att det bara var jag som fick ett sådant bemötande på CP-tråden. Jag kunde skriva inlägg efter inlägg men ingen svarade eller kommenterade. Som när Nelia kröp för första gången och jag höll på att spricka av stolthet. Jag som länge hade varit orolig att tjejerna aldrig skulle lära sig det utan bli rullstolsbundna för livet. Då jag berättade att hon hade krupit på tråden var det en som svarade kort "Go girl go". Alla andra fortsatte sina diskussioner som om jag inte fanns.

Jag kan förstå att det kan vara svårt för de andra när mina barn gör enorma framsteg och deras barn inte gör det, att det finns avundsjuka. Men tråden heter ju för sjutton "CP-prinsar och prinessors SKRYT-tråd". Jag kände att det var okej att skryta om barnet hade smakat på en ny konsistens men inte om barnen hade börjat krypa.

Jag håller med Written fiction; Låt inte någon annan säga till dig om det är rätt eller fel att skaffa barn igen. Vad var det hon sa till dig om jag får fråga?

Så du följde mig och tvillingarna? Jag blir rörd. Läste du min blogg då? Så din Leo var runt halvåret när mina tjejer föddes då?

Och visst är vi glada över att våra ungar finns hos oss överhuvudtaget. Motoriken är ju en småsak i jämförelse med hur det kunde ha gått. Leo visar ju att han kan gå med lite hjälp, nu är det bara modet och balansen som han behöver för att släppa taget.

KRAM

• sofie och laura

Hej Emmy K!

Absolut inte är det inte bara du som kände så???
    Jag kände likadant hela tiden... det enda man fick svar på var om leos ortoser sen när jag skrev om hans framsteg som Leo gjorde fick jag FAN inget fint bemötande eller Grattis eller vad roligt typ glad för er skull aldrig ngt liknande????
    De pratade på om deras saker?
    Så jag kände mig aldrig ens välkommen där?

Skrev ett inlägg en gång och sa att jag var ev sugen på en till men fick ett svar om en mamma som inte orkade samt lämmnade bort sin son pga för mkt jobb...
    Jag skulle aldrig kunna tänka mig en till om leo var grovt funktionshindrad men för mig är HAN det inte han är lika vild som en 2 åring men bara går inte en och hoppas att han kommer att göra det?

Klart jag följde er solskens historia fick chock att de kom så tidigt
    de ena starka barrn du har!!!

vi får se hur man blir bemötnde där när leo går?? kram

• Frila2

Hej! Tittar in här jag också. Tråd nr 15, inte dåligt

Välkommen till sofie och laura och gosnosens mamma

For those who believe, no proof is necessary. For those who don't believe, no proof is possible
Svar på tråden EPT (extremly pre term/extremt mycket för tidigt födda barn) tråd nr 15