Inlägg från: Cornellia |Visa alla inlägg
  • Cornellia

Kan inte få feber

Jag har aldrig haft feber i hela mitt liv, min temperatur håller sig på stadiga 36.4. Detta trots att jag varit sjuk nästan jämt, dom senaste 5-6 åren.

Är det någon mer som har som jag, dvs att ni ALDRIG haft feber, trots att ni varit rejält sjuka, tex halsflussar eller influensa?

Någon som vet om det kan vara farligt att inte kunna få feber? Har aldrig funderat på det här tidigare, har mest trott att feber är en myt, men jag börjar ana att det kanske är jag som är underlig...

• Svar på tråden Kan inte få feber
  • Cornellia
    EmmaRoSa skrev 2009-07-21 21:12:42 följande:
    Hade du inte ens feber som barn? om inte så är det verkligen konstigt för det är bra att ha feber det är kroppens försvar..ring o fråga på sjukvårdsupplysningen om det finns vissa som aldrig får feber de borde veta../Emma
    Vad jag vet så har jag aldrig haft feber, inte ens som barn, men jag ska dubbelkolla med mamma tror jag.
  • Cornellia
    Smörbulle skrev 2009-07-21 21:42:59 följande:
    Åh, jag är precis som du! Ligger som frisk på 36,4. Fattade heller aldrig varför jag aldrig fick feber. Men så en gång när jag var sjuk så kände jag mig verkligen febrig, svettig och varm och hade då 37,4. Det är ju en helt normal temp för andra men för mig är det feber. Fattar inte hur det kan komma sig!?!
    Åh, vad spännande, en till!
    Frågan är om det är faligt på något sätt, och det jag ännu mer funderar på om det kan kopplas till att jag typ alltid är sjuk?
  • Cornellia

Nu kan jag iaf säga att jag provat detta med feber, tydligen var det ett dagisbarn som behövdes för att jag skulle få feber.

I helgen har jag för första gången haft över 38 grader, och jag har i princip aldrig känt mig så nära döden tidigare.  

Svar på tråden Kan inte få feber