• Cat79

    Alla gravida utom jag?

    Nu är det ca 8 månader sen jag förlorade min efterlängtade son och jag har fortfarande inte blivit gravid. Varför är alla andra gravida i stan..... ser magar överallt och det känns så tungt för jag vill ju vara där. Behöver lite stöd från er som försöker få syskon till ert änglabarn. Jag och min sambo har längtat och väntat i ca 3 år på ett friskt barn i vår famn.

  • Svar på tråden Alla gravida utom jag?
  • Cinza

    Jag känner så väl igen mig. Det känns som alla i hela världen är gravida förutom just jag, men det är ju inte sant. Det är jobbigt när det blir det enda man tänker på, när man lever sitt liv i tvåveckors cykler. Det enda man kan göra är att fortsätta försöka, fortsätta hoppas och förhoppningsvis en dag är det vår tur.

    Kram

  • Cat79

    Ja jag hoppas verkligen att det blir vår tur snart då vi har även vill ha barn som stannar hos oss. Kram och lycka till själv.

  • annaconda

    Åh jag vet så väl hur du känner, befinner mig i precis samma sits. Gravidmagar ÖVERALLT, kan ibland nästan bli arg över alla blivande mammor som glatt stryker sig över magen, men jag då!
    Förlorade min lilla son för snart 5 månader sen, eller för 5 menstruationer sen, och börjar bli riktigt frustrerad att jag inte blivit gravid än, livet och tankarna cirkulerar bara kring att bli gravid igen. Blir tokig på alla som säger till mig att jag måste slappna av och sluta tänka på det och att jag aldrig kommer bli gravid om jag tänker på det hela tiden, hur det nu ska gå till, hur ska jag kunna tänka på annat, att jag inte kan bli gravid om jag tänker på det, det skulle ju då innebära att det är mitt fel att jag inte blir gravid, grrrr. Får bli vår tur nu!
    Kram på er.

  • Barba bok

    Livet är inte svart eller vitt. Det har man verkligen fått erfara. Jag önskar det fanns ett motgift till orättvisa.
    De där tankarna kan gnaga en förtvinad och värre blir det folk frågar av nyfikenhet. Hur stressad kan man bli?

    Önskar er alla lugn och harmoni. Det är ju iaf alltid en bra start.
    Kram

  • Fia71

    Vi är nog ganska många som känner som du!
    För visst känns det jobbigt med alla gravidmagar, och visst känner man en viss bitterhet gentemot alla dessa som blir gravida bara de säger att de ska försöka!!
    Jag förlorade min son för 2 år sen, mitt i skilsmässan... Träffade en ny kille för 14 mån sedan. Nu har vi försökt bli gravida sen i höstas, men inget händer här heller... än... (*hoppas*)

    Håller tummar och tår för oss allihop att det där efterlängtade plusset ska komma nästa BIM!!

  • Cat79

    Som sagt så är jag inte ensam om denna frustration om magar överallt. Det jag känner är att det är så tungt att man väntade barn efter en tids kämpande och så slutade det i avbrytande graviditet och nu händer inget igen. Först kämpa något år sen förlora en son och nu kämpa för ett syskon.... Den värsta kommentaren är: det går oftast fortare andra gången? eller inte.

    Lycka till alla andra som kämpar för att bli gravida och som sagt så är det lätt för andra att säga att inte tänka så mycket på det.... man vill ju inget annat när man var så nära.

    Kram

  • mojsan

    Du är definitivt inte ensam!!
    Det är samma visa varje månad,jag säger till mig själv att inte tänka så mycket,
    men D gör man ändå & hoppas,hoppas&hoppas......
    också blir jag lika j-la besviken varje gång jag får mens!!
    Det är som en skiva som hakat upp sig!!!
    Hur ska man komma ur denna spiral?
    Allt känns bara hopplöst,meningslöst & tomt!!!
    Kram till er alla.....
    /maria

  • bambi7

    hÄR E EN TILL SOM VÄNTAR OCH VÄNTAR....miste vår tjejja för 1 år och 8 mån sen och fortfarande inte gravid....förra året "välkomnade" vi 13 st nya bebisar i vår bekantskapskrets och nu det här året väntar vi på 8 till....den ena är min bästa vän! Känner oxå sån orättvisa att alla andra "går före oss" och får tom sin 2:a mellan vår tjej och nu!!!
    Nej, nu får de vara våran tur....alla som mist borde få förtur, eller hur!

  • annaconda

    Ja alla som mist ett barn borde stå högst upp på "bli gravid turordnings listan"!!! :)
    Jag känner mig frustrerad efter "bara" 5 månader, kan inte ens tänka mig att behöva vänta ett år till eller ännu längre, jag är redan så trött på den besvikelse jag känner varje månad när mensen kommer och den uppgivenhet jag börjar känna, håller med känns som skivan hakat upp sig och jag börjar bli riktigt trött på att lyssna på den ;)
    Kram på er alla starka änglamammor.

  • Cat79

    Hej tjejer. Tack för alla bra inlägg här och jag håller med att vi som förlorat barn borde stå näst på kö! Nu bestämmer vi det och hoppas på ett plus i sommar.
    Trevlig helg. Kram

  • Fjärilsmamma

    Nej, du är sannerligen inte ensam... Min son dog för 1½ år sedan och vi är fortfarande inte gravida, trots medicinsk hjälp. Det har blivit så jobbigt för mig att jag inte ens varit inne här i Änglarummet på... ja, månader. Det kändes som alla som förlorade barn ungefär samtidigt som jag blev gravida igen och sen när tiden närmade sig för dem att få barnen... ja då ville jag inte vara kvar här. Det här är mitt första inlägg på länge.

Svar på tråden Alla gravida utom jag?