Inlägg från: Anonym (Gillar inte...) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Gillar inte...)

Sonens flickvän :(

Vet att det inte är jag som bestämmer men vad gör man när man inte tål sin sons flickvän? Bara att acceptera o gilla läget?
    Han har haft jättegoa flickvänner tidigare men den han har nu klarar jag bara inte av.
    Är tyvärr inte ensam om detta för även hans vänner tycker illa om henne. Detta gör mig så ledsen. Han har en flickvän som ingen gillar mer än han själv och ett fåtal till. Lider med honom, undrar om han vet vad andra tycker.
    Dom har varit tillsammans i drygt ett år och är båda i 20 års åldern.
    Jag bara går och hoppas på att det ska ta slut. Känner mig som världens hemskaste mamma.
    Fler som har det som jag och som vill ventilera lite?

• Svar på tråden Sonens flickvän :(

Jag försöker acceptera henne och inte visa vad jag känner.
    Hon är sur, grinig och lat. Och jag har ansträngt mig för att ge henne en/flera chanser.
    Får väl hoppas att hon antingen ändrar sitt sätt eller att det går åt skogen.

Svalis, försöker att göra som du och gilla läget. Är däremot inte helt säker på att jag lyckats dölja det lika bra som dig men jag gör mitt bästa.
    Endast de som varit med om detta vet hur jobbigt det kan vara.

Har haft en väldigt bra kontakt med tidigare flickvänner.
    Kan inte säga att hon gjort något särskilt som gör att jag inte gillar henne. Vissa personer klarar man bara inte. Hon är som sagt sur, grinig, lat och svarar knappt på tilltal.
    Det är verkligen skitjobbig.

Dom gångerna jag träffar dom är hon mest sur och snäsig även mot min son. Hon skrattar aldrig. Antagligen gör hon väl det när dom är själva för annars kan jag ännu mindre förstå vad han ser hos henne.

Förmodligen är han nöjd...tror jag. Vad jag menar är att jag lider med honom och tycker synd att ingen annan än han själv gillar henne.

Reglementet, då är det nog inte många hon tycker om.

Lider, är ju inte så att jag pratar med alla hans vänner men har kontakt med en tjej som har berättat detta för mig. Hon gillar henne inte heller men försöker acceptera henne för min sons skull.

Som det är nu får jag gilla läget och ta en dag i taget och hoppas att det inte blir barn på väldigt länge.

Tycker detta är skitjobbigt för jag vill så gärna ha en bra relation till dom båda. Som det är nu så undviker man ju att hälsa på o jag älskar ju min son.

Lavish, kan säkert vara charmigt om det inte var så att det var min son och min familj det gällde. Då är det inte lika kul längre.

Har inte sagt till min son vad jag tycker. Då skulle han ju bli ledsen och vi kanske osams. Försöker dölja det så gott jag kan och hoppas att jag lyckas.
    Jag vet ju att det är HAN som ska gilla henne men det är väl roligt om andra också gör det. Stämningen blir så mycket bättre då.

Anonym (svärdotter). Vill börja med att beklaga eran dotter :(
    Jag har verkligen försökt lära känna henne och absolut inte varit otrevlig. Hon är väldigt svår att få kontakt med.
    Om hon har problem sen innan vet jag inte.
    Jag älskar min son och vill självklart se honom lyckligt.

Svar på tråden Sonens flickvän :(