Inlägg från: Wipperman |Visa alla inlägg
  • Wipperman

Rekord i pappaledighet!

Så här har jag tagit ut min pappaledighet.

Tvillingarna föddes i januari 2007.
    2007:
    Tre veckor ledigt i samband med födseln.
    Arbetade sedan 3 dagar/veckan till november.
    Traumatisk resa till Thailand (för stillsamnt och konventionellt) och 6 veckor.
    2008:
    2 månader ledigt, började i februari och jobbade sen hela året bortsett från 5 veckor sommar.
    2009:
    Har jobbat 1 vecka hitills dvs 9 månader ledigt.
    Funderar sen på att jobba september-december o sen tar vi 2 månader och skíbummar i Alperna.
    Lite rörig ledighet kanske men en bit över 1 år ledigt.
    Har inte orkat med att fylla i pappaledigheten hos försäkringskassan och har 250 pappadagar kvar.
    1 liv, jobb o sånt finns alltid kvar, barnen är viktigt.
    Min pappa var aldrig pappaledig, militärer byter dessutom inte blöjjor om dom är födda på 40-talet...

• Wipperman

Som snö skrev 2009-08-01 20:22:20 följande:

"Däremot finns det gott om tid efter småbarnstiden då man kan arbeta." Fast då har man förhoppningsvis insett att det finns mer än arbete som är viktigt i livet, och ser till att man inte arbetar mer än nödvändigt...
    Håller med.
    Det där med arbete är överskattat
    Men viktigt.
    Inte tappa det egna livet, egen tid är viktigt, se till att ha någon form av egen hobby.
    Barn är fränt.
    Men oxå att göra något eget.
    Själv har jag en hyffsat bra mix och se till att min självuppoffrande fantastiska fru tar sig tid att få en egen tid.
  • Wipperman
    Wipperman skrev 2009-07-31 19:43:23 följande:
    Så här har jag tagit ut min pappaledighet. Tvillingarna föddes i januari 2007. 2007: Tre veckor ledigt i samband med födseln. Arbetade sedan 3 dagar/veckan till november. Traumatisk resa till Thailand (för stillsamnt och konventionellt) och 6 veckor. 2008: 2 månader ledigt, började i februari och jobbade sen hela året bortsett från 5 veckor sommar. 2009: Har jobbat 1 vecka hitills dvs 9 månader ledigt. Funderar sen på att jobba september-december o sen tar vi 2 månader och skíbummar i Alperna. Lite rörig ledighet kanske men en bit över 1 år ledigt. Har inte orkat med att fylla i pappaledigheten hos försäkringskassan och har 250 pappadagar kvar. 1 liv, jobb o sånt finns alltid kvar, barnen är viktigt. Min pappa var aldrig pappaledig, militärer byter dessutom inte blöjjor om dom är födda på 40-talet...
    Ångrade mig.
    Förlänger pappaledigheten, jobb finns det alltid mer av.
    Barnen är bara små just nu.
  • Wipperman
    Adoniram skrev 2009-08-25 19:04:49 följande:
    Jag hade två veckor i allt. Är stolt av att jag inte har varit en ekonomisk last för andra människor längre än det.
    Hm. ekonomisk last.
    Jag har betalat skatt samt sociala avgifter, i de sistnämnda ingår det en avsättning till föräldraförsäkring.
    Ingenting är gratis, du bekostar själv din egen pappaledighet.
    Förstår inte ditt resonemang och det kommer inte heller dina barn förstå när dom blir äldre.
Svar på tråden Rekord i pappaledighet!