Inlägg från: Tvåblirtre |Visa alla inlägg
  • Tvåblirtre

Resa till Dominikanska

Hej!

Jag har varit i Dominikanska Republiken för några år sedan. Det enda man behövde ta var en gammaglobulinspruta i skinkan, definitivt inga malariatabletter. Så du kan lugnt åka dit!! Härligt ställe med en fantastisk natur, otroligt grönt och frodigt, vattenfall, fritt växande kaffeträd ananasplantor mm.

• Tvåblirtre

Vi var strax utanför Puerto Plata, Maimon bay tror jag det hette, på ett stort RIU-hotell med All Inclusive. Var härligt, slappade hela dagarna och kunde äta och dricka precis när man kände för det.
    Ett tips är att åka med på utflykter, även om de kan vara rätt så dyra. Men man får se mycket. Vi fick klättra uppför, och bada i, vattenfall, rida ut i den fina naturen, och se hur lokalbefolkningen bor. Det var verkligen en intressant utflyktsdag som jag varmt rekommenderar!
    Gud vad avundsjuk jag blir. Funderar på att åka på semester i slutet av oktober, men det får i så fall bli en vecka på Kanarieöarna. Är i vecka 23 nu, så jag tror inte att det är så smart att åka långt bort då, och jag tror att det kan kännas jobbigt med en längre flygresa när man blivit stor och tjock och har ont i ryggen.........

Svar på tråden Resa till Dominikanska