• 969803

Vad gör ni för sås till tortellini?

Vi ska äta färsk tortellini ikväll men när vi äter det så blir det alltid samma sås till, en gorgonzolagräddsås med skinka/bacon.
    Vad äter ni till tortellini? Är det någon som har tips på en smarrig sås?

• Svar på tråden Vad gör ni för sås till tortellini?
  • m a r i a

Jag brukar göra en enkel bechamelsås och hälla över tortellinin. Sedan blandar jag i lite bacon och ärtor och river över lite vanlig ost och skjuts in i ugnen! Voila! Tortellinigratäng!

• m a r i a

Annars borde man ju kunna göra en tomatbaserad sås också. Om du har tröttnat på den gräddiga varianten alltså. Massa örtkryddor och lite vitlök i kanske?

• 969803

Tack snälla för era tips!

• 969803

m a r i a skrev 2009-07-24 15:59:58 följande:

Annars borde man ju kunna göra en tomatbaserad sås också. Om du har tröttnat på den gräddiga varianten alltså. Massa örtkryddor och lite vitlök i kanske?
    Tyvärr är jag så dålig på tomatbaserade såser, jag får inte till det.
  • mejja75

Brukar göra en sås med fräst bladspenat, vitlök, rödlök, grädde och så till sist parmesan. Är fantastiskt gott!!!

• Zvartaliljan
    969803 skrev 2009-07-24 16:01:16 följande:
    m a r i a skrev 2009-07-24 15:59:58 följande: Tyvärr är jag så dålig på tomatbaserade såser, jag får inte till det.
    Jag brukar fräsa vitlök i olivolja, sen häller jag i gul lök och auberginebitar som får fräsa med, i med hela skållade tomater som jag sedan mosar med en gaffel udner tiden som såsen kokar upp. Smaksätt med socker, salt och peppar och sen färska hackade kryddor, helst basilika och oregano. Häll över den nykokta tortellinin och servera med mozzarela i små bitar och parmaskinka. Smaskens {#lang_emotions_tongue_out} lite riven parmesan också ger pricken över i.
    Älskade lilla Maia 060528 och syskon 100125
  • liv10

är man jättelat så funkar alltid lite pesto

• Zvartaliljan
    liv10 skrev 2009-07-24 16:11:12 följande:
    är man jättelat så funkar alltid lite pesto
    och vill man sniska till även det så tar man körsbärstomater i halvor, mozzarellabitar och parmaskinka till
    Älskade lilla Maia 060528 och syskon 100125
  • liv10
    Zvartaliljan skrev 2009-07-24 16:18:55 följande:
    och vill man sniska till även det så tar man körsbärstomater i halvor, mozzarellabitar och parmaskinka till
    smaskens!
Svar på tråden Vad gör ni för sås till tortellini?