Inlägg från: näradig |Visa alla inlägg
  • näradig

Låter du in 5-6åring springa naken på en allmän lekplats?

vi är inte nakna på lekplatser eftersom vi lättare skadar oss då.

• näradig

fam kaos skrev 2009-07-24 19:34:47 följande:

Vi?
    ja, jag springer inte heller naken på lekplatser.
  • näradig

fam kaos skrev 2009-07-24 19:45:20 följande:

Fast det var ju iofs mer självklart. Trodde det var rätt tydligt att det handlade om barn, de flesta vuxna brukar inte springa nakna ute, det är väl dessutom olagligt.
    fast jag syftade självklart på barnen.
  • näradig
    SaramedM skrev 2009-07-24 19:44:14 följande:
    men knappast för att du inte ska skada dig va?
    en av orsakerna.
  • näradig

fam kaos skrev 2009-07-24 19:46:27 följande:

Det var nog bara menat för att få igång en disakussion.
    nej. det är orsaken till att mina barn inte "får" vara nakna i lekparker.
  • näradig

fam kaos skrev 2009-07-24 19:47:29 följande:

Hmmm då brukar man inte skriva vi eftersom det inkluderar en själv också. Men sak samma
    jag ber så väldigt mycket om ursäkt för att jag gav mer information än du bad om. hoppas du kommer över det.
  • näradig

fam kaos skrev 2009-07-24 19:50:10 följande:

Varför så snarstucken? Det var ett lite konstigt svar på en enkel fråga som ställdes i ts. Har sett dig i flera trådar nu ikväl där du tjafsar med alla, har det hänt nåt särskilt?
    ja, faktiskt.

jag ber om ursäkt.
  • näradig

fam kaos skrev 2009-07-24 20:00:41 följande:

Blev så förvånad idag, jag och pojkarna var på en lekplats där det fanns både en sån där typ utedusch och ett nåt liknande bord fast lite nedsänkt så att det kunde samlas vatten där i. Såg ut lite som ett fågelbad fast större, till för ungarna att hälla vatten i förmodligen. När vi varit där en stund kom en pappa dit med sina ungar. Pojken var nog en till två år äldre än min fyraåring och de började ju leka med duschen. Pappan sa till ungen att ta av sig kläderna om de skulle leka med vattnet eftersom inget ombyte var medtaget. Men jag tyckte det kändes lite konstigt, hade själv inte låtit min sexåring springa omkring helnaken mitt på en offentlig lekplats.
    sprang han omkring eller lekte han med vattnet?

varför skulle du inte tillåta det?

varför kändes det konstigt?
  • näradig
    lillamuan skrev 2009-07-25 14:07:51 följande:
    jag har absolut inte min dotter naken på allmäna platser!! hon är 17 mån. hemma är hon en nakenfis o i trädgården men ALDRIG ute bland folk jag har trosor på henne. blir rätt chockad att folk låter sin 6 åring springa näck! säger bara en sak PEDOFILER???!!!
    blir det färre pedofiler om barnen inte är nakna?

blir barnen på något sätt drabbad om risken finns att någon fotograferar dem?

hur påverkar barnen nakenhet dem eller pedofilerna?
  • näradig
    lillamuan skrev 2009-07-25 16:30:44 följande:
    nej men risken finns att mitt barn blir fotograferad eller utsatt för att nån sitter o dregglar efter henne. JAG vill inte ha mitt barn naken, sen vad andra gör o vad hunden skiter är typ samma sak för min del. MEN sen måste jag få ha åsikter o funderingar precis som du har. JAG tycker att man har INTE sin 6åring naken bland folk. men det är MIN åsikt
    klart att du får ha dina åsikter men vi kan väl diskutera för att lära oss av varandra?

vi kan ju aldrig veta vem som fottar våra barn eller vilka som tittar och fantiserar. Pedofiler gör så med barn oavsätt om de har kläder på sig eller inte så jag förstår inte varför man ska begränsa barnet av den orsaken.

alltså barnet blir ju inte påverkad av vad en pedofil tänker och en pedofil blir inte hindrad av att barnet har kläder på sig (tyvärr)
Svar på tråden Låter du in 5-6åring springa naken på en allmän lekplats?