Inlägg från: näradig |Visa alla inlägg
  • näradig

Låter du in 5-6åring springa naken på en allmän lekplats?

lillamuan skrev 2009-07-25 16:32:40 följande:
    blir det färre pedofiler om barnen inte är nakna? Nej. men de har jag väl inte skrivet i heller? blir barnen på något sätt drabbad om risken finns att någon fotograferar dem? nej men jag som mamma vill inte att nån sitter o runkar av ett foto på MITT barn hur påverkar barnen nakenhet dem eller pedofilerna? jag hade inte velat vara naken bland folk när jag var 6 år..
    nej, och då ska du inte behöva vara naken, så klart.

eftersom det inte på något sätt hindrar pedofilerna att ni klär på barnen utan de kan fotografera och runka ändå så förstår jag inte varför barnen ska begränsas av den orsaken.

det enda som påverkas är isf barnen- att de blir begränsade. Jag kan inte se det på något annat sätt.
  • näradig
    lillamuan skrev 2009-07-25 16:33:44 följande:
    nej de tycker jag inte att jag ska behöva hålla mig ifrån men jag undviker att slita av min unge kläderna!
    vad tråkigt det blir när du ändrar "att barnen ska få vara utan kläder" till "att du ska slita av ungen kläderna"
  • näradig
    Bina75 skrev 2009-07-25 16:35:24 följande:
    skulle aldrig falla mig in att ha mitt barn naket offentligt, finns ingen som helst anledning.
    att de vill. för att det är skönast och mest praktiskt för dem.
  • näradig
    lillamuan skrev 2009-07-25 16:39:16 följande:
    näradig: nej jag vet om att hon kan bli antastad av en peddo oavsett vad men jag tycker inte att man har ett barn naken ute, kan jag skydda mitt barn så gör jag det. och JA hade en 6 åring sprungit runder naken på vår gård hade jag nog höjt ögonbrynet och undrat varför?
    klart du ska skydda ditt barn. Om du inte vill diskutera detta så behöver du inte.
  • näradig
    Busbellan skrev 2009-07-25 16:45:25 följande:
    Det beror väl på vad personen i fråga tänder på kan jag tänka mig. Vissa tycker det är sexigt med ett par bikinitrosor, andra med en naken unge
    och andra vill bara ha se på barn i galon kläder.
  • näradig
    lillamuan skrev 2009-07-25 16:47:00 följande:
    jaså? jag tror nog att dem flesta vill se ett naket barn men nu är jag ingen peddoexpert så visst jag kan ha fel
    jag har läst en del om pedofili och jag har inte uppfatat att dte skulle vara så . det är BARNET de tänder på och en del tänder på barn som leker en specifik lek andra tänder på barn med napp och naööe osv. kanske finns det någon som specifikt tänder på just nakenheten med klär du på barnet så gör det någon annan tänd istället.

som tur är så blir inte barnen påverkade av pedofilernas tankar eller fotograferande . vi kan inte skydda dem från det.
  • näradig

nu bara spånar jag. hoppas ingen tar illa upp.

OM inga barn får vara nakna och det är just det pedofiler behöver runka till. OM de då inte kan få dessa bilder och har inget att runka till. vad gör de då?

ökar då inte riskerna att de besöker tex en förskola eller gård och lockar med sig ett barn därifrån?

• näradig
    buffybus skrev 2009-07-25 17:03:55 följande:
    så kan man väl inte resonera.. då kan du ju ge bilder till dem då så slipper vi andra.. 
    resonera?

jag spånar. Det var en tanke som dök upp. jag tycker det är viktigt att tänka hur mitt agerande kan påverka.
  • näradig
    buffybus skrev 2009-07-25 17:07:18 följande:
    ok dum tanke iallafall enligt mig.. men men..  ser jag dessutom en skum gubbe vid en lekplats ska jag be ALLA blänga ut honom... 
    varför då?

pedofiler gömmer sig inte främst bakom skumma gubbar utan tonårskillar, dagisfröknar, advokater och poliser, fritidsledare, morföräldrar och andra föräldrar i parken.

låt den (enligt dig) skumma gubben vara. FY vad sorgligt att bli utpekad och utblängd (mobbad) när man vistas i lekparken.

om du vill skydda ditt barn så måste du vara realistisk.
  • näradig
    buffybus skrev 2009-07-25 17:09:23 följande:
    ser du inte skillnaden?

för vuxna så är det olagligt tabm

när barn är små så är det naturligt för dem. sedan kommer hormoner och annat som gör att de utvecklas både i kropp och sinne och då vill man oftast skyla sig.
Svar på tråden Låter du in 5-6åring springa naken på en allmän lekplats?