• Victorius

    Hur många har fött i vecka 38+???

    Jag läste på nätet att bara 5% föder i v. 38+, kan det verkligen stämma??? Tycker det låter lite ...

    Berätta gärna hur det började och hur det gick.


    Saga född 000420, Anton född 020905, Arvid född 070726 & Vilda BF 090807 victoria.doula@hotmail.com
  • Svar på tråden Hur många har fött i vecka 38+???
  • Julutzi

    Jag fick min första dotter i 38+3.... Vattnet gick och sen började värkarna....


    ♥ Mamma till Julia 030527 och Emilia 080108 ♥
  • Alvi

    Jopp, MVC-läkaren gjorde en kontroll, sade "du kommer inte gå tiden ut!" och i v. 38+5 startade det med buller och bång, regelbundna värkar på var 7:e minut, i stort sett inga känningar innan. 11 timmar föds Eskil.


    Once you try menskopp you´ll never go back!
  • ÄlskadeGryn

    Födde i v 38+4. Förlossningen startade med att slemproppen gick i omgångar under kvällen (nyårsafton ) och kl 05.13 är hon född!

  • Elea

    Min förste son kom i v. 38.
    Slemproppen gick vid kl. 21, han är född 06.10.
    Jag fick epidural och sov fram tills att de tyckte att det var dags att krysta...:)

  • Modin

    Min dotter föddes 38+4 med igångsättning.. De tog 3½ timme från de att värkarna började..

  • Linus familj

    födde min son i vecka 38+1 hade lite små värkar under dagen och jag trodde det var förvärkar och avvaktade eftersom jag hade tid på MVC på eftermiddagen men när vi kommer dit så vill bm undersöka mig för hn tycker det ser ut sm jag ska födda barn och då hade jag gått hemma och öppnat mig 2cm underdagen så det blev att åka till förlossningen:)

  • amasonas

    men det måste vara mer än 5% kan man tycka...hör ofta att barn kommer i v.38+.....

    Mina har kommit
    38+6
    38+1
    38+3

    Så jag är en riktig v.38:are{#lang_emotions_wink}


    Jamie030405 Anton060524 Emil080406
Svar på tråden Hur många har fött i vecka 38+???