• Alvi

Skulle vilja detoxa mig.... Nån som har nån bra kur elle rmetod eller recept eller vad det kallas?

Jag skulle vilja fräscha till mig lite inför hösten och fortsätta på den linjen och jag tror att det är lättare om jag "börjar om från noll".

För det första vill jag veta om jag är korkad som vill detoxa och om det finns nåt annat sätt att ställa om sig från noll...? Och så vill jag såklart veta hur jag ska göra.

Är inte överviktig, men har det här "plufset" runt magen som så jäkla många verkar ha i det här landet, och i världen... Det försvinner väl, har jag för mig, när man detoxxar?

Tips och recept eller råd tack!

// Mot en fräshare framtid!

Once you try menskopp you´ll never go back!
  • Svar på tråden Skulle vilja detoxa mig.... Nån som har nån bra kur elle rmetod eller recept eller vad det kallas?
  • anåm

Hade tänk att testa Ledins Vitaminfasta, fast hade turen att få + på stickan ist, så det får vänta.

ett 6 dagars paket som köpes i Life butiker.
    från infobladet:
    Ledins vitaminfasta är ett noga sammansatt fastepaket med juicer, te och buljong som är speciellt utvalda för att stimulera reningsprocssen och göra fastan mer effektiv.
    innehåller dessutom en kalorisnål och unik bladgrön müsli(Ledins häslomål) som ger bra mättnadskänsla och håller ordning på magen, ger en lugn övergång vid fasteperiodens ner- och upptrappning.

paketet innehåller också en 6sidig broschyr/fasteshema, där det står när och vad du ska dricka vad.

Lycka till, vad ni än väljer för metod

• Sashimi

Luktade apa hela hon eller "bara" andedräkten?

Viewsonic skrev 2009-07-27 23:22:21 följande:
    Det finns en bok om Detox utan tabletter/drycker. En kompis till mig luktade apa när hon körde kuren, så det verkade funka. Tror den hette "Detox yourself". Den var på engelska, finns säkert på svenska men vet inte den svenska titeln.
  • Bobbylina

Hej! är nu inne på andra dagen med detox, o har sån fruktasvärd huvudvärk som jag haft hela natten = inte så mycket sömn.. förstör man hela detoxen om man tar en alvedon?

• stockholmspingla

Hej Bobblina. Huvudvärken är jobbig, men försök att stå ut, drick mycket vatten och vila om du kan, Ingen alvedon, tyvärr. det är ju just sådant som ska ut ur kroppen... Du är jätteduktig och snart vänder det och du får lön för mödan!

• Bobbylina

Ja jag försöker sysselsätta mig så jag inte ska tänka på huvudvärken men den är ju där hela tiden, men jag ska fixa det här nu så jag kan börja träna sen!

• Ulli

Jag kör Ortis MethodDrain just nu. Det är en vätska man späder med vatten och drivker under dagen. 20 dagars kur, är bara på dag två så jag vet inte hur det går ännu. Man äter som vanligt.

• Viewsonic
    Sashimi skrev 2009-07-28 10:44:27 följande:
    Luktade apa hela hon eller "bara" andedräkten?
    Hela hon!

Jag skulle låna boken, men det blev aldrig av. Jag är lat, och körde Methodrain istället. Maaassor av vatten om man tar tabletterna, annars så är den flytande sån man ska blanda ut, så då behöver man´inte tänka på det.
  • Viewsonic
    Alvi skrev 2009-07-28 07:59:07 följande:
    Tack för alla inlägg, intressant! Har hittat tre olika pulver/tablettkurer eftersom det tar emot rätt hårt vid tanken på en "riktig" kur där man mixtrar med mat och dryck... Dock tar det ändå emot lite att stoppa i sig tabletter, jag tar för sjutton inte ens värktabletter, och så ska jag peta i mig piller som ska greja med hela mitt matsystem... Men det är härligt med alla funderingar (även om alla inte verkar vara riktade till just mig... )
    Glömde: vet inte om plufset runt magen försvann, men jag fick bÄttre hy i ansiktet.
  • Lincon

drick enbart kranvatten i 2 veckor

Svar på tråden Skulle vilja detoxa mig.... Nån som har nån bra kur elle rmetod eller recept eller vad det kallas?