Inlägg från: Anonym (trött mor) |Visa alla inlägg
  • Anonym (trött mor)

Min 7-åring lyssnar inte alls, jag orkar verkligen inte mer....

Jag har en 7 årig dotter som har totalt tappat öronen. Lyssnar inte ord på vad jag säger.

Nu känns det som om jag har gått in i väggen. hur jag än lirkar, försöker förstå henne, skälla på henne, sätta hårda gränser, inget hjälper. Detta har nu pågått ett bra tag så nu är jag helt slut.

Vad är detta för period i ett barns liv, eller gör jag verkligen så fel med henne?

Hon hittar på en miljon saker som hon VET att man inte får göra, jag får passa henne mer än hennes småsyskon.....

Känner mej som en så hemsk mamma som inte orkar med henne mer.

Jag är ensamstående kan tilläggas..på heltid...

Snälla ge mig råd att se situationen med nya ögon...

• Svar på tråden Min 7-åring lyssnar inte alls, jag orkar verkligen inte mer....
  • Anonym (trött mor)

ingen som har något råd?

• Anonym (trött mor)

Men det tar ju så mycket extra energi detta....känns som hon bara gör det för att hon tycker om när man blir arg...jag gör mycket aktiviteter med barnen, försöker ge dom egen tid i den mån jag kan, men hon är så otacksam så man bara tjuter av hennes beteende

• Anonym (trött mor)

just nu känns det som om allting är stängd. Jag har gått in i väggen totalt. Jag har ingen avlastning vad det gäller barnen... Enbart morföräldrarna...

• Anonym (trött mor)

Jag jobbar heltid hela sommaren, så hon går på Frita, dock ett annat, men hon har varit så här redan innan hon slutade 6-års i Juni.

Hon leker med sina vänner mm mm....men det är just det där att hon inte lyssnar... Allting blir en kamp man gör, en bagatell sak blir ett världskrig varje dag

• Anonym (trött mor)

tack för tipsen..ska försöka få in det i skallen när det påbörjas här hemma

• Anonym (trött mor)

Du har en poäng i det du säger...

Har ju 2 barn till i åldrarna 1,5 och 5 år....det är inte lätt att skifta "mammaroll" när man har allihoppa...

Kanske ska försöka bli mer lyhörd på vad det är hon vill, inte bara skrika NEJ direkt...

• Anonym (trött mor)

Jätteskönt att höra att jag inte är ensam om problemet ( man känner sig väääldigt ensam) .

har tänkt väldigt mycket på hur mycket jag säger NEJ och enbart tjatar på henne och det var inte kul att tänka efter för fy så mycket man tjatar och gnäller ( i a f jag) , Inte underligt om hon bara lyssnar till 0,01 % av det man säger. Ska verkligen försöka att lägga band på mej, ge henne mer ansvar, försöka att hamna på hennes nivå och inte på hennes småsyskon som fortfarande är små...

Vi får väl ha detta som en pepptråd och se om våra trotsiga små älskade barn blir glada barn snart

• Anonym (trött mor)

Jag är ju helt ensamstående då pappan inte alls finns med i bilden, men åhhh vad jag skulle vilja att han visste vilket helvete det är vissa stunder att ha alla barnen ensam jämnt.

Idag har jag redan hunnit med ett utbrott på 7-åringen.

får se om hon håller sig lugnare idag och jag med för den delen.

Hur går det för er andra då?

Katjasruta: Kul att det funkade!

Svar på tråden Min 7-åring lyssnar inte alls, jag orkar verkligen inte mer....