• svirvel

Österbottniska tråden 18

Välkomna till vår 18:de tråd!

Här är alla välkomna, det spelar ingen roll om du hängt med sen början eller är alldeles ny här. Känn dig välkommen! *och samma på dialekt*

Här är våra tidigare trådar:
    tråd 1: www.familjeliv.se/Forum-3-28/m3052858.html
    tråd 2: www.familjeliv.se/Forum-5-172/m4117933.html
    tråd 3: www.familjeliv.se/Forum-3-28/m5492579.html
    tråd 4: www.familjeliv.se/Forum-5-172/m7297792.html
    tråd 5: www.familjeliv.se/Forum-5-172/m9182214.html
    tråd 6: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m11369058.html
    tråd 7: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m14125141.html
    tråd 8: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m17093871.html
    tråd 9: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m20340120.html
    tråd 10: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m23423350.html
    tråd 11: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m26562686.html
    tråd 12: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m29404874.html
    tråd 13: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m32347816.html
    tråd 14: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m34908995.html
    tråd 15: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m37652568.html
    tråd 16: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m40658662.html
    tråd 17: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m43378596.html

Här är våra andra österbottniska trådar:
    träfftråden: www.familjeliv.se/Forum-5-67/m43826903.html
    odlartråden: www.familjeliv.se/Forum-11-240/m43516211.html
    vikttråden: www.familjeliv.se/Forum-11-258/m44042234.html
    motionstråden: www.familjeliv.se/Forum-11-258/m44652620.html
    scrappartråden: www.familjeliv.se/Forum-11-240/m41886616.html

gravida/bebistråden: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m45332952.html

vi brukar även ha:
    öb-listan: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m37653025.html
    recepttråden: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m42448178.html
    byggtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m41204572.html
    dagens mat-tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m41204436.html

- tveka inte om du vill starta en ny!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-26 15:04
    RECEPTtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m45870062.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-05 21:59

ny ODLARTRÅD: www.familjeliv.se/Forum-11-240/m46140695.html

• Svar på tråden Österbottniska tråden 18
  • Sofi 83

Jag bruk nog skåda styggt på temde som parkerar på familjeparkeringen. Å om gubbin e mé bruk ja (ordentligt högt) fråg åv han vann temde har siin båån tå di måst parker på familjeparkeringen. Tanken med he er jo att di ska hör e å förhoppningsvis reager på e!

• Sofi 83
    Sofi 83 skrev 2009-10-22 10:54:37 följande:
    Jag bruk nog skåda styggt på temde som parkerar på familjeparkeringen.
    Om di er utan båån alltså! Ti som har invamärk tycker ja er ok för ti tror ja int gör e åv ondo utan ti gör e för att invaparkeringen e åppteiji ha ja märkt! Å ti som har invamärki behöver nog hande parkeringsplatsen betär än vad ja gör i så fall...
  • atten

ja stör me å på folk utan båån som parkerar på familjparkeringen! he händer ju jämt. åså stör ja me på tanttona som kör omkring me handelskärro me båånstola på tå "bååni" di har på sin höjd e en handväsko å ett mjölpaket! ja ha mang gang tänkt ja sko säg na, men tå ja e alltfö snäll...

ja tror å man hindar me fl om man vill. å he e ett faktum att he e grömt myki mindär folk jär nu än fö 2-3 år saan. vi va ju en heil busslast ti ikea fö tri år saan, sku vi eins vaar en halvan buss nu? men int e he väl bara rokot, ifall folk ha hitta anat ti göra än sita framför datorn. he händer att ja har rokot samvet för att ja siter vi datorn s.g.s. dagligen. fl e ju beroendeframkalland, precis som fb å mammapappa.com å allt va som finns. men ja saknar debatter jär å ein deil folk som int skriver jär nameir.

• Carambola

Ja minns ejn åv domdi fösta gangona tå ja va å handel me flicko tå on va lill, så håxa ja föst tå ja hadd fädi handla at ja hadd parkera på invaparkering. Familjeparkering e ju strax brejve men oj va ja skämsta å fik roko samvet, hoppa hastot in i biln å hoppast at int naan såg me...känsta som at ja hadd gjort na rikti gälit!
    Flejr sku böv va utrusta me toko samvet tå e gälder parkerasi..

• Millami

jär ere no lika å me familjeparkeringan..har ja bara nea bruk ja int ta en men har ja anton å me så tar ja no en familjeparkering...ja bruk no säg ja om ja har passli tillfäll...
    om e typ parkerar nå 20 års pojk brevi oss som stiger ur å an int har nå barnen....bruk ja no fråg "vann har du dina barn, sir int du skyltin?" di bruk va snabb på ti flytt...

igår körd ja på en 2 fila väg, å då sked he som man e sååå rädd ska ske...
    ja stanna för en cyklist som kom så hårt så on sku få fa över övergångställi...men så kom en bil hååårt i filin brevi å håksa sent att ja stanna, han niitbromsa, var av en bil som kom efter honom allt för hårt å allt för nära smälld in i baken på an...
    uufff fick riktit sjukt i magan ti sitt brevi å skåda på hede...ja hann bara tänk ...ojj tur e int va vi å tur ja int had barnen me...

å håller no me, man hinner no...he e bara he ja ha insitt att ja häldre väljer bort lite mer tid vi datorn å e lite mer me barnen iställe....anton e såå härli ålder då he ha börja gå så bra ti riktit lek me an... såå jär bygger vi lego å kör me bilan å bygger puzzel hela dagan lång..

Lycklig Mamma till Anton -07 och Nea -09
  • Ebbelina

HEJ Maja! Var har du varit? Känns länge sen man "såg" dig här.

Facebook hade jag bestämt mig för att aldrig börja med, eftersom jag var rädd för att bli fast. Men roko kvinno som int kan endär se Fast jag tror fb är en stor orsak till att aktiviteten gått ner på fl, ser precis samma sak på ett annat forum där jag brukar vara aktiv.

Och om familjeparkering då. En gång för kanske 3 år sen då vi parkerade på där vid Prisma tittade vår då 4-åring på ett medelålders par som hade parkerat där och sa med hög röst: "Mamma, varför parkerar de där här när de inte har några barn?" Jag tror inte det paret gjorde det flera gånger faktiskt
    Men jag tycker det verkar ha blivit lite bättre sen det var den där artikeln i ÖT!

• pamOangela

Ja brukar nog skåda in hit ibland, men he minska o märkbart tå ja regga me på FB. Kan händ att man blir lite "fast" ter no, men he er så kul ti hitt gamla bekanta ter.

Vejt int va aader halder på me dock.

På familjeparkeringen och INVA-parkeringen har ja no siitt all möjli olika som tar sig friheten ti lägg biln sin så nära dören som möjligt, fast di int sku ha rätt till e. Komber ihåg förr tå ja vila ha dömde kärrona me liggdeiln åt flicko o tå di all var uppteiji o saan såg man gambel tanttona i butiken som had teiji döm o had handväsko sin ter babyn sku vara. Har int sagt til nagang, fast man ju nog sku behöv göra he... En arg blick har di nog kuna få åv me.

• Luffarmor

Ja brukar no var in o läsa på fl..o säg nating imillaåt o Oftast tå ja e ein jär så eri tå ja har ledi da elder som nu jourar. Di ha nämligen stängd bort fb för oss jär på jobbet.... märkligt.

Men ja brukar överlag int sita o surf på jobbtid förutom tå ja e i ultra (milla patientre) elder så som nu baket 15.30 tå ja e eimed jär tis ja får fara heim.

Familjeparkeringa hör ti ti s0m ha bånde, int tonåringa , gambel tantona o fabbona elder ti mä langkjola....he e min åsikt he.

• Jemi

Jär har ni ein till som bojkottar fb,jag byri int me he na!!
    Fl kollar ja no vainda dag o läser öb-tråda men sällan har ja na ti koma me sjölv.

Ein sak som irriterar me ti max vid Prisma (tå ni nu talar om familjeparkeringen) e tå äldre folk som handlar typ en mjölk o et brö alltjämt ställde se i kön baket me fast de sir at ja har kärro full o komber riktit nära o typ flåsar me i nacka tå ja radar upp varona!Mang gang a ja had lust ti säg at ursäkta men he gar int na snabbari fast ni tynger på bakifrån. Men tå ja e så fisi!

Nåja,lagom knara. Ja ska fösök kom ihåg i tå ja sjölv e glad pensionär.

Svar på tråden Österbottniska tråden 18