• LaTjej

Drack du kaffe under graviditeten?

Drack du som vanligt? Mindre mer? Hur mycket drack du per dag? Gick det bra med graviditeten?

Har druckit mina tre koppar. Tidigt i morse och skulle kunna dö för lite nu... Men vågar inte :s

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-26 19:02
    Dricker ni inte kaffe i vanliga fall heller så behöver ni kanske inte rösta?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Drack du kaffe under graviditeten?
  • Donno

nu blir jag skjuten men ja jag drack som jag gör nu..... 11-15 muggar per dag i bland mer.
    plus 2-3liter cola på det.
    Graviditeten var totalt problemfri och ut kom en mini me

• LaTjej
    jonna13 skrev 2009-07-26 18:58:54 följande:
    Nej.
    Dricker du kaffe i vanliga fall?
  • LaTjej
    Donno skrev 2009-07-26 19:00:00 följande:
    nu blir jag skjuten men ja jag drack som jag gör nu..... 11-15 muggar per dag i bland mer. plus 2-3liter cola på det. Graviditeten var totalt problemfri och ut kom en mini me
    ÅÅh så jag kanske vågar sörpla en kopp till :S
  • LillaFlamman

nej, dricker aldrig kaffe, däremot har jag tagit koffeintabletter vissa mornar

• Donno

men snälla människa ta en kopp kaffe och njut.
    livet tar inte slut för du är gravid.

*sträcker fram en kopp nykokt kaffe*

• trollmamma76
    LaTjej skrev 2009-07-26 18:57:47 följande:
    Drack du som vanligt? Mindre mer? Hur mycket drack du per dag? Gick det bra med graviditeten? Har druckit mina tre koppar. Tidigt i morse och skulle kunna dö för lite nu... Men vågar inte :s
    Bara drick..

Jag dricker kanske 3-4 kppar ibland fler,men man kan inte räkna dom som en hel kopp.

Först så häller jag i bara lite och resten mjölk och ibland dricker jag inte änns upp,kan bara dricka kall kaffe inte varmt.
  • FamiljenPeura

Japp drack som vanligt under alla mina graviditeter.

4 koppar morgon

4 koppar lunch

4 koppar kväll

• Saskia

Ja, men jag har hört att det finns en viss risk för missfall om man får i sig mycket koffein.

Svar på tråden Drack du kaffe under graviditeten?