• LaTjej

Drack du kaffe under graviditeten?

Drack du som vanligt? Mindre mer? Hur mycket drack du per dag? Gick det bra med graviditeten?

Har druckit mina tre koppar. Tidigt i morse och skulle kunna dö för lite nu... Men vågar inte :s

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-26 19:02
    Dricker ni inte kaffe i vanliga fall heller så behöver ni kanske inte rösta?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Drack du kaffe under graviditeten?
  • Kaktus7

Innan jag blev gravid drack jag kanske i snitt 2 koppar i veckan. Nu dricker jag i snitt 2 koppar om dagen. Och det känns jättebra, uppigande och motverkar huvudvärken!

• Mia Maria84

jag tror att man ska ta många sånna angivelser med
    en nypa salt.. klart att man inte ska häva i sig koffein men man ska
    nog inte bli en slav under vad man ska och inte ska äta och dricka (förutom alkohol)
    om man bara går efter detta så tror ja man blir galen..
    jag drack jättemycke kaffe innan och i början av grav, men nu i slutet e det inte gott... konstig tman förändrar sig..
    så ja tror att du med gott samvete kan dricka 3-4 koppar kaffe om dagen utan att barnet tar skada.... lycka till!

• MrsLemon

Klarar mig inte utan kaffe! Dricker 1-3 koppar/ dag när jag jobbar. När jag är ledig blir det 1-2/ dag

• LindaB78

Jag dricker normalt max 1 kopp kaffe om dagen men kan däremot lätt bälja i mig 1,5L starkt svart te om dagen. Med första barnet så löste det där mig kafffe sig av sig själv. Jag tyckte nämligen att det smakade skunk åtmintonne de först 2/3 av grav. Men te, det var svårt. Begränsade mig dock till 2-3 koppar om dagen (en kopp för mig är minst 0,4 dl) och försökte även att dra ner på koppstorleken.

Nu är jag gravid med 2:an och har denna gån bytt taktik och istället för att dra ner på tillfällena har jag dragit ner koppstorlekarna. Det funkar si så där. Kaffe smakar fortfarande underbart. Men däremot så tycker jag nu att choklad är superäckligt.
    Är man beroende så är man...
    Är full av beundran över er som lyckats sluta röka för ett positivt grav. test.

• Althea

Jag älskar kaffe annars men nu kan jag inte dricka så mycket av det, får ont i magen.. Så jag vågar inte riskera något utan hoppas det går över senare.

• logg81

Jo då.... jag drack mitt kaffe som vanligt. 3-5 koppar/dag.
    Allt gick finfint.

Jag stavar inte taskigt! Min dator är faktiskt trasig!!!
  • Gravid2010

Ja men det smakade inte lika gott. Däremot slutade jag helt äta choklad och det älskar jag i vanliga fall.

• sandra79a

Dricker bara koffeinfritt kaffe, gjorde det även innan grav. Dricker väl 1-2 koppar om dagen tror jag, ibland kan det bli mer.

Svar på tråden Drack du kaffe under graviditeten?