• LaTjej

Drack du kaffe under graviditeten?

Drack du som vanligt? Mindre mer? Hur mycket drack du per dag? Gick det bra med graviditeten?

Har druckit mina tre koppar. Tidigt i morse och skulle kunna dö för lite nu... Men vågar inte :s

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-26 19:02
    Dricker ni inte kaffe i vanliga fall heller så behöver ni kanske inte rösta?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Drack du kaffe under graviditeten?
  • trollmamma76
    Donno skrev 2009-07-26 19:00:00 följande:
    nu blir jag skjuten men ja jag drack som jag gör nu..... 11-15 muggar per dag i bland mer.plus 2-3liter cola på det.Graviditeten var totalt problemfri och ut kom en mini me
    cola,fanta, eller annan läsk kan jag dricka en och en halvliter dag utan problem,förra grav drack jag juice.
  • a mor
    Donno skrev 2009-07-26 19:00:00 följande:
    nu blir jag skjuten men ja jag drack som jag gör nu..... 11-15 muggar per dag i bland mer. plus 2-3liter cola på det. Graviditeten var totalt problemfri och ut kom en mini me
    Jag hade tänkt skriva ett eget inlägg, men så såg jag ditt. Då behövde jag inte skriva det själv. Drack iofs inte cola, men nu var det ju kaffet det handlade om.
  • trollmamma76
    Saskia skrev 2009-07-26 19:02:55 följande:
    Ja, men jag har hört att det finns en viss risk för missfall om man får i sig mycket koffein.
    Finns risk med allt och om man ska göra nu allt man inte borde göra då kan man lika bra dö själv.:)
  • LaTjej

I vanliga fall dricker jag tre koppar på morgonen och två koppar på kvällen efter middagen men nu mer dricker jag bara på morgonen eftersom det verkar så hemskt. Men nu känner jag ett enormt sug *S*

• bebbe2008

Nepp, drack inte en enda kopp. Men det berodde enbart på att kaffet smakade som om man kokat thé på gamla svettiga raggsockor. Det var det första tecknet på min graviditet och det tog nästan 5 månader efter Max föddes innan det började smaka som vanligt igen.

• Mrs Winter

Drack som vanligt ett par koppar varje dag under bägge graviditeterna.Barnen är ida vuxna o har varit friska,

• Blå Flygare

Jag forstatte som innan, dvs någon kopp till helgen Tackade väl nej till någon kopp när jag för ovanlighetens skull redan hade druckit ett par koppar.

• Donno
    Saskia skrev 2009-07-26 19:02:55 följande:
    Ja, men jag har hört att det finns en viss risk för missfall om man får i sig mycket koffein.
    jo jo och av att ha tandborsten inne på toa oxå (enligt ngn norsk forskare som jag inte orkar googla rätt på.)

där emot stressen man utsätter sig av att konstant tänka på 3 koppar inte mer och det sug man har, det om ngt borde va skadligt i längden.
    Man ska tydligen ha svårare att bli med barn om man dricker mer än 6 koppar om dagen.
    Kaffe ska motverka risken att utveckla canser men ..... ja rönen är många.
    Och hmmm tror nog man lär ta en rejäl överdos rent koffien för att det ska bli skadligt.
    4 koppar är ju inget...... BM sa 6 koppar till mig när jag var gravid. några år sen, men så skratta hon.
    Finns det ett enda MF som orsakas av kaffedrickande?
Svar på tråden Drack du kaffe under graviditeten?