• LinaJo83

10 pappadagar...

Hur ska man göra när pappan ska anmäla sina 10 pappadagar? Gör man det när man åker in, eller när bebisen är ute, eller när man kommer hem? Får man anmäla det innan bebisen är ute?

Om man anmäler via sms hur gör man då? O vad händer efter sms:et? Får man hem en blankett att fylla i?

Han har skickat in sina inkomstuppgifter för ett tag sedan.

Tacksam för lite tips!!!

• Svar på tråden 10 pappadagar...
  • tosalisa

Han anmäler det efter bebisen har kommit. Svårt o fylla i de dagarna inna bebisen kommit hihi...

• saris2008

Om jag kom ihåg rätt måste man anmäla det till FK samma dag, annars får man inte för den dagen, FK har sån självbetjäning dit man bara ringer, slår in sitt pnr typ, min man ringde kl 22 på en lördag och det gick utmärkt.

Gå in på FK s hemsida för att reda på nummret.

• Lyckoprinsessan

Sms:a TIODAGAR och killens personnummer till 71020.
    Sedan kommer det hem en blankett.

• saris2008

020 524 524 eller sms:a TIODAGAR och ditt personnummer till 71020.

så enkelt är det, och det måste göras samma dag som man vill ha ersättningen, alltså om han vill ha en dag den dag som barnet föds måste han anmäla detta samma dag. han kan inte ta ut en dag i efterskott.

• antispantis

de tio pappadagarna får man bara ta ut från den dagen barnet kommer hem från BB, inte innan

• Lyckoprinsessan

nej, killens personnummer ska det väl vara???

• fia87

Vi anmälde i efterhand och skrev en förklaring varför vi inte gjort det tidigare. Hade ingen aning om att man egentligen skulle göra det samma dag. Blev inga problem, tog bara lite längre tid att få pengarna (låg inne på kk och neo i en vecka)

• Honey Boo

Men, om jag fattat det rätt så kan mannen ta ut dessa 10 dagar SAMTIDIGT som jag tar ut föräldradagar? Rätt?

• Lyckoprinsessan

Ja, det är samtidigt

Svar på tråden 10 pappadagar...