Inlägg från: PerG |Visa alla inlägg
  • PerG

5 månader med min son

Vi gick på babysim när sonen var liten och det var jättemysigt! Sen gick jag i början på babyrytmik vilket jag tyckte var kul (frugan började när hon var hemma och sen "tog jag över" när vi byttes av). Det var ganska bra med något regelbundet varje vecka och så var det folk man kände igen (till skillnad mot öppna förskolan).

Sedan när sonen blev större och babyrytmiken tog slut så började på "fortsättningen" på babyrytmiken som var liknande öppna förskolan med lite sång och fika och sånt. Utöver det så har vi gått måååånga promenader, hängt i slottsskogen och tittat på djuren, cyklat mååånga mil med sonen på cykelbarnstol (mycket uppskattat!), umgåtts med några av föräldrarna man lärt känna på babyrytmiken, osv.

Nu har jag varit hemma 9 månader (har 3 månader kvar innan frugan tar över igen.. fast jag ska börja jobba 1 dag/vecka de sista två månaderna) och jag tycker dagarna bara flyger iväg!... ;)... Förutom att ta hand om sonen så försöker man hålla hushållet någorlunda beboeligt och det är inte alltid det lättaste med en vild 16-månaders så det tar en del tid också... ;)

Så mitt tips är nog att hitta 1-2 aktiviteter i veckan till att börja med och se hur det känns efter några veckor (jag tyckte det tog nån eller några veckor innan man hittat alla rutiner). Förutom de aktiviteter du redan skrivit kan jag ju tipsa om babyrytmik, men kolla även upp om det finns sagostunder/sångstunder på biblioteket... Kolla kanske även om kyrkan har aktiviteter (sångstunder, m.m.)...

Svar på tråden 5 månader med min son